سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
«توهم عزیز» آمیس در کتابفروشی‌های ایران

«توهم عزیز» اثر کینگزلی آمیس با ترجمه مرضیه خسروی منتشر شد. در این اثر زندگی شاعری روایت می‌شود که بعد از اعلام بازنشستگی، مورد توجه قرار می‌گیرد و خودش بر این باور است که قدردانی از آثارش به دلیل ارزش ادبی‌شان نیست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان «توهم عزیز» در سال 1972 میلادی با عنوان «Dear Illusion» منتشر شد. این اثر داستانی انتقادی است و زندگی شاعری به نام ادوارد آرتور پاتر در آن روایت می‌شود که در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند تصمیم گرفته دیگر شعر نگوید اما بعد از انتشار مصاحبه‌اش مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. او جوایز متعددی را دریافت می‌کند اما بر این باور است که چون به سنین سالخوردگی رسیده چنین مراسمی را برای او برگزار می‌کنند و ارزش ادبی اشعارش اهمیت نداشته است.

سر کینگزلی آمیس، نویسنده انگلیسی، در سال 1995 میلادی و در سن 73 سالگی درگذشت. شاعر، نویسنده، منتقد و معلمی که در زمان حیاتش 20 رمان، 6 جلد دیوان شعر و تعداد زیادی داستان کوتاه و نمایشنامه رادیویی و تلویزیونی از وی منتشر شد.

در معرفی این کتاب آمده است: «به قول زندگینامه‌نویس انگلیسی، زاچلی لیدر، آمیس طنزپردازترین نویسنده انگلیسی زبان نیمه دوم قرن بیستم بود. داستان کوتاه حاضر با آن‌که از زبان طنز آمیس بی‌بهره نیست اما سبک انتقادی آن نمود و ظهور بیشتری دارد و بستری را که خود نویسنده نیز در طول حیات خود تجربه کرده است به باد استهزا و انتقاد می‌گیرد.»

داستان 80 صفحه‌ای‌ «توهم عزیز» اثر کینگزلی آمیس با ترجمه مرضیه خسروی به بهای چهار هزار و 500 تومان از سوی انتشارات روزگار نو منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها