دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
برپایی مراسم بزرگداشت «خسرو سینایی» منتفی شد

مراسم نكوداشت خسرو سينايي كه قرار بود پنجشنبه 24 مردادماه، با عنوان «خسرو سینایی؛ شاعر و فیلمساز» در خانه‌ هنرمندان ايران برگزار شود، به دلیل به توافق نرسیدن دبیرخانه‌ سلسله نشست‌های فرهنگی عصر روشن با مديران خانه‌ هنرمندان ايران منتفي شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، قرار بود در بخشی از مراسم نکوداشت «خسرو سینایی؛ شاعر و فیلمساز»، به بهانه انتشار مجموعه‌ای از شعرهای سینایی با نام «ترانه‌ شاپرک‌های سفید»، محمدابراهیم جعفری، پونه ندائی و علیرضا بهرامی درباره دنیای شعری سینایی سخن بگویند.

دبیرخانه‌ سلسله نشست‌های فرهنگی عصر روشن كه در برگزاری این برنامه با خانه‌ هنرمندان ایران مشاركت داشت، با عذرخواهی از مخاطبان و علاقه‌مندان شركت در این مراسم و با عذرخواهی از همه رسانه‌هایی كه به انتشار گسترده‌ خبر برگزاری این مراسم مبادرت كردند، اعلام کرد که با توجه به برخی اولویت‌های مدیران خانه‌ هنرمندان ایران، این برنامه در زمان اعلام‌شده برگزار نخواهد شد.

قرار شده خانه‌ هنرمندان ایران به ‌عنوان ناشر، آلبومی از فیلم‌های مستند استاد سینایی، مراسمی رونمایی از فیلم «گفت‌وگو با سایه»را در آینده برگزار کند و دبیرخانه‌ نشست‌های عصر روشن هم در شرایطی مطلوب‌تر و به طور جداگانه نشستی در شان مرتبه‌ این چهره‌ ماندگار هنر ایران و متناسب با چارچوب‌های ذهنی خود برگزار كند.

سینایی متولد ۹ دی ۱۳۱۹ در ساری، شاعر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس است. وی فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی از آکادمی هنرهای نمایشی و رشته تئوری موسیقی از کنسرواتوار وین است و فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۵۸ با کارگردانی فیلم «زنده باد» آغاز کرد.

سینایی در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رییس‌جمهور این کشور شد. وی این نشان را برای ساخت فیلم مستند «مرثیه گمشد»، که روایتگر مهاجرت هزاران لهستانی به ایران در سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ است، دریافت کرد.

سینایی افزون بر نویسندگی و کارگردانی، ساخت موسیقی و تدوین برخی از آثارش را نیز بر عهده داشته است. «کویر خون»، «مثل یک قصه»، «فرش، اسب، ترکمن»، «عروس آتش» و «کوچه پاییز» عنوان برخی از فیلم‌های این کارگردان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها