سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
«مطالعات روزنامه‌نگاری» تا ماه آینده در ویترین کتاب‌های روزنامه‌نگاری

مدیر انتشارات ثانیه از انتشار کتابی در حوزه روزنامه‌نگاری خبر داد و گفت: کتاب «مطالعات روزنامه‌نگاری» با ترجمه پرویز علوی تا شهریورماه روانه باز نشر خواهد شد. این کتاب دربردارنده آثار مطالعاتی رشته روزنامه‌نگاری، ارتباطات و رسانه است.-

احمد توکلی در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره محتوای کلی کتاب اظهار کرد: کتاب «مطالعات روزنامه‌نگاری» با عنوان اصلی «The Handbook of Journalism Studies» نوشته «كارين وال‌ـ‌يورگنسن» و «توماس هانيچ» است، ترجمه این کتاب نیز بر عهده پرویز علوی بوده است.

وی افزود: مجموعه مقاله‌های کتاب «مطالعات روزنامه‌نگاری» از کتاب «دست‌نامه مطالعات روزنامه‌نگاری» انتشارات «راتلج » انتخاب شده است و عنوان‌ مقاله‌های ترجمه شده، مطالعات روزنامه‌نگاری، چرا و چگونه؟، روزنامه‌نگاری و دانشگاه، آموزش روزنامه‌نگاری روزنامه‌نگاران، دروازه‌بان پوشش خبری جنگ و صلح، روزنامه‌نگاری توسعه، روزنامه‌نگاری و دموكراسی و روزنامه‌نگاری و جهانی‌شدن نام دارد. 

توکلی ادامه داد:‌ جای خالی این  کتاب‌ در فضای علمی این حوزه احساس می‌شد، این کار پژوهشی، مقدمه‌ای دقیق و در دسترس برای مطالعات فعلی روزنامه‌نگاری است و برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که در رشته‌های روزنامه‌نگاری، رسانه‌ها و علوم ارتباطات تحصیل می‌کنند، بسیار سودمند خواهد بود. 

این استاد ارتباطات گفت: در این مجموعه مقالات کوشش می‌شود تا از تحول تاریخی سیاست، فلسفه و اقتصاد روزنامه‌نگاری نوعی بازسازی منطقی به‌عمل آید و ضمن ارزیابی انتقادی از عناوینی که مورد تجزیه‌ و تحلیل دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند، پیشنهاد‌هایی مثبت نیز برای هر مورد ارایه شود.

متن اصلی کتاب شامل 30 مقاله و 439 صفحه است که در ترجمه آن به فارسی هشت مقاله انتخاب شده است. کتاب «مطالعات روزنامه‌نگاری» در 256 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات ثانیه به زودی چاپ می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها