دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
بزرگداشت مهرانگیز مظاهری و احمد فیناستیان در «سرو هنر»

مراسم بزرگداشت مهرانگیز مظاهری، مولف، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در حوزه هنرهای سنتی و احمد فیناستیان، هنرمند پیشکسوت رشته قلم‌زنی، سه‌شنبه، 22 خرداد با دبیری سجاد باغبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، باغبان از اعضای معاونت آموزشی و پژوهشی خانه هنرمندان ایران و دبیر برگزاری مراسم بزرگداشت احمد فیناستیان و مهرانگیز مظاهری، درباره برگزاری مراسم‌های بزرگداشت در خانه هنرمندان، گفت: در سال 1390 شورایی در خانه هنرمندان با نام «سرو هنر» متشکل از هنرمندان و پژوهشگران پیشکسوت هنرهای سنتی ایران تشکیل شد. 

وی افزود: مجید مهرگان، محمدعلی رجبی، حسن بلخاری، محمد مهدی هراتی از اعضای این شورا با ریاست عبدالمجید شریف‌زاده هستند. یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم و اساسی این شورا که به طور ادواری انجام می‌شود، مراسم‌های تجلیل و یادبود پیشکسوتان هنرهای سنتی ایران است. 

باغبان در ادامه اظهار کرد: بر این اساس مراسم بزرگداشت استاد احمد فیناستیان، هنرمند پیشکسوت رشته قلم‌زنی و دکتر مهرانگیز مظاهری، دانشیار بازنشسته دانشگاه الزهرا و پژوهشگر فعال و برجسته هنرهای سنتی، سه‌شنبه 22 مرداد از ساعت 17 در تالار شهناز خانه هنرمندان، برگزار می‌شود.
 
باغبان درباره سخنرانان این مراسم گفت: سخنرانان این مراسم، حسن بلخاری، مدرس و پژوهشگر برجسته زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر، محسن محسنی، از پیشکسوتان هنر فرش، محمدعلی رجبی و عبدالمجید شریف‌زاده سخنرانی خواهند کرد. 

باغبان در ادامه به بخشی از فعالیت‌های علمی مهرانگیز مظاهری اشاره کرد و گفت: استاد مظاهری غیر از دانشگاه الزهرا در بیشتر دانشکده‌های هنری کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تدریس کرده و همچنین مقاله و کتاب‌های تالیفی بسیاری هم دارد. او همچنین بیش از 100 عنوان رساله دکتری و کارشناسی ارشد را نیز راهنمایی کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به این نکته که این مراسم دهمین برنامه بزرگداشت سرو هنر است، گفت: در مراسم‌های بزرگداشت گذشته، استادانی چون مرحوم محمد فراهانی، در زمان حیاتش، هوشنگ جزی و چند چهره دیگر تقدیر شدند. 

باغبان در پایان گفت: در پایان این مراسم قرار است از یادی شود از محمد ضیایی، هنرمند فقید آبگینه و شیشه که به تازگی درگذشت. همچنین بیانیه‌ای از شورای سرو هنر درباره خواسته‌ها و توقعات هنرمندان و پژوهشگران هنرهای سنتی از دولت جدید، خوانده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها