دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
تحلیل اقتباس سینمایی «زندگی پی» با حضور چیستا یثربی

نشست «عصر اقتباس» با موضوع بررسی اقتباس سینمایی «زندگی پی» از رمانی به همین نام سه‌شنبه، 22 مرداد، همراه با نمايش فيلم در سرای داستان برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی، در این نشست چیستا یثربی، عزت‌الله الوندی و مزدا مرادعباسی به بررسی اقتباس فیلم «زندگی پی» از اثر يان مارتل، نویسنده کانادایی می‌پردازند.

«زندگی پی» درباره زندگی پسر جوانی است كه فرزند یک صاحب باغ وحش در هندوستان است. او در 16 سالگی همراه خانواده‌اش از هند به طرف کانادا کوچ می‌کند. خانواده او در قسمت بار یک کشتی ژاپنی در کنار جانوران باغ وحش به سمت خانه جدید سفر می‌کنند. در میانه راه کشتی غرق می‌شود و «پی» خودش را در قایق نجاتی همراه یک کفتار، یک اورانگوتان، یک گورخر زخمی و یک ببر بنگال دویست کیلويی تنها می‌بیند.

فیلم «زندگی پی» به صورت سه بعدی فیلمبرداری و اکران شد.

کتاب «زندگی پی» در ایران با ترجمه گیتا گرکانی از سوی نشر علم منتشر شده است.

فیلم «زندگی پی» در سال 2012 با کارگردانی آنگ‌ لی و فیلمنامه‌ای از دیوید مگی به روی پرده‌ رفت. این فیلم نامزد 11 جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلاب از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

در هشتادوپنجمین مراسم اسکار آنگ لی، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای این فیلم دریافت کرد. جوایز اسکار بهترین فیلم‌برداری و بهترین موسیقی متن اریژینال و بهترین جلوه‌های ویژه نیز به این فیلم تعلق گرفت.

نشست نقد و بررسی اقتباس سینمایی فیلم «زندگی پی» از رمانی به همین نام نوشته «یان مارتل»، نویسنده کانادایی، سه‌شنبه 22 مرداد از ساعت 14، با حضور چیستا یثربی، عزت الله الوندی و مزدا مرادعباسی، برگزار می‌شود.

بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در خیابان استادنجات‌الهی (ويلا)، كوچه نويد، بن‌بست چهارم، پلاک یک واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها