یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
ارسال 3 هزار و 650 اثر به دبیرخانه جایزه کتاب فصل

مجید حمیدزاده، دبیر علمی جایزه کتاب فصل با بیان این‌که بیست‌وپنجمین دوره جایزه کتاب فصل با هدف حمایت از کتاب‌های برتر و تشویق محققان، مولفان، مترجمان و مصححان متعهد و شایسته کشور هفته نخست مهرماه برگزار می‌شود، گفت: تاکنون سه هزار و 650 اثر به این دبیرخانه ارسال شده است.-

حمیدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که بیست‌وپنجمین دوره جایزه کتاب فصل ویژه کتاب‌های چاپ نخست بهار سال 1392 است، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ، دانش و پیشبرد فرهنگ کتابخوانی در کشور از دیگر اهداف برپایی جایزه کتاب فصل محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که «همیشه روال بر این بوده است که آیین پایانی جوایز کتاب هر فصل از سال، پایان فصل بعدی برگزار شود، بنابراین چرا آیین اختتامیه جایزه کتاب فصل ویژه بهار در فصل پاییز برگزار خواهد شد؟» گفت: به دلیل این‌که پایان فصل تابستان، آخرین فرصت استفاده افراد از اوقات فراغت و مرخصی‌ها به شمار می‌آید، دبیرخانه جایزه کتاب فصل برای بهره‌مندی بیشتر افراد از این فرصت و حضور حداکثری صاحبان اثر و شخصیت‌های دانشگاهی، علمی و فرهنگی در آیین اختتامیه جایزه کتاب فصل ویژه بهار، این مراسم را هر سال در هفته نخست مهرماه برگزار می‌کند.

دبیر علمی جایزه کتاب فصل توضیح داد: از میان سه هزار و 650 اثر ارسال شده به دبیرخانه بیست‌وپنجمین جایزه کتاب فصل، بیشترین و کمترین تعداد آثار به ترتیب به حوزه‌های ادبیات با 703 و زبان با 34 عنوان اثر مربوط می‌شود.

حمیدزاده افزود: تعداد کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه این دوره از جایزه کتاب فصل در مقایسه با فصل قبل (ویژه زمستان) که دو هزار و 79 اثر دریافت شده بود، رشد 70 درصدی داشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت جدید برای حضور در آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین دوره جایزه کتاب فصل دعوت خواهید کرد؟» گفت: دبیرخانه جایزه کتاب فصل مانند گذشته تمام فعالیت‌های مربوط به خود را انجام می‌دهد و گزارش آن‌ها را به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌کند. موضوع دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا هر شخص دیگر در آیین اختتامیه نیز به تشخیص معاونت فرهنگی این وزارتخانه صورت می‌گیرد. 

دبیر علمی جایزه کتاب فصل با بیان این‌که اکنون دبیرخانه بیست‌وپنجمین دوره جایزه کتاب فصل در حال داوری آثار است، گفت: داوری آثار حدود یک ماه دیگر پایان می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط