چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
آشنایی با گفتارهایی درباره مدیریت در کسب و کار در یک کتاب

انتشارات بازاریابی به تازگی کتاب «چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار» را منتشر کرده است. گفتارهای مندرج در این اثر به تعداد زیادی از پرسش‌های کسب و کار پاسخ می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار» حاوی چهار فصل در 40 گفتار است. «چالش‌های کنونی مدیران»، «سندرم اختلالات سازمانی»، «بینش‌های مدیریتی» و «ابزارهایی برای توانمندسازی مدیران» عناوین این چهار فصل را تشکیل می‌دهند.

مخاطبان در فصل «چالش‌های کنونی مدیران» می‌آموزند که کسب و کارهای کنونی دنیا به رهبران سه بخشی نیاز دارند؛ رهبرانی که بتوانند در هر سه بخش کسب و کار، جامعه و دولت به‌خوبی ایفای نقش کنند. به گفته مولف، هرگونه تسامح یا غفلت‌ورزی از این نوع رهبری سه بخشی، بنگاه‌های اقتصادی را ناتوان می‌کند.

فصل دوم کتاب با عنوان «سندرم اختلالات سازمانی» برای پاسخگویی به این پرسش که «آسیب‌های سازمان‌های کنونی چیست؟» تدوین شده است. به گفته مولف، سندرم واژه‌ای است که از دانش پزشکی برگرفته شده است تا بتوان به ارزیابی دقیق سازمان پرداخت.

هدف از این فصل آن است که مدیران هم به «نشانه‌ها» به عنوان علایم هشدار‌دهنده توجه کنن، و هم بدانند با دیدن این علایم و نشانه‌ها، قرار است در آینده نزدیک شاهد چه رویدادهایی در سازمان باشند. در مجموع دو فصل نخست این اثر قدرت تشخیص مدیران را افزایش می‌دهد.

استادان مدیریت به کرات می‌گویند کافی است بتوانید بینش مدیران را افزایش دهید. به این ترتیب، مدیران می‌توانند در رویارویی با بسیاری از پرسش‌های تازه، قدرت ابتکار عمل برای پاسخگویی داشته باشند. فصل سوم، با عنوان «بینش‌های مدیریتی» با چنین هدفی تدوین شده یعنی نخست دانایی‌هایی از جنس بینشی در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا در پرتو آن، مدیران خود گره‌گشایی کنند.

مدیران همواره فراتر از بینش، به دنبال ابزارند. به فهرست‌های بازبینی (چک لیست) وابسته‌اند، ضمن آن‌که علاقه‌مندند ظرایف و ریزه‌کاری‌ها را بدون حاشیه‌پردازی، در اختیار داشته باشند. دوست دارند بدانند با هر یک از رده‌های مختلف سازمان چگونه ارتباط برقرار کنند، و چه مقدار وقت خود را به آن‌ها اختصاص دهند، چگونه به سرعت تصمیم‌گیری کنند، چگونه تیم خود را بسازند و تا در میدان‌ها پرچالش بهترین نتایج را بگیرند، چگونه قدرت اقناع و ترغیب خود را افزایش دهند تا دیگران، تصمیمات آن‌ها را به اجرا درآورند، و در نهایت، چگونه با خلاقیت و نوآوری در سازمان، سازمانی بالنده پدید آورند. «ابزارهایی برای توانمندسازی مدیران» عنوان فصل چهارم این اثر است که به بررسی موارد مذکور می‌پردازد.

پرویز درگی، عضو هیات علمی مقطع کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی، مدیر مسوول انتشارات بازاریابی، مدرس دوره جامع مدیریت بازاریابی دانشگاه تهران و مدیر مسوول آموزشگاه بازارسازان است.

«مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران»، «مباحث و موضوعات مدیریت بازرایابی با نگرش بازار ایران»، «مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات با نگرش بازار ایران»، «بازاریابی و فروش تلفی با نگرش بازار ایران»، «چگونگی اداره‌ کسب و کارها در بحران اقتصادی»، «دل گفته و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی»، «قضایای موردی واقعی بازاریابی با نگرش بازار ایران، ـ مدل‌های مدیریتی برای راه‌اندازی و اداره‌ی یک کسب و کار (از تئوری تا عمل)»، «کلینیک محصول؛ آزمون های بازاریابی محصولات جدید»، «یادداشت‌های معلم بازاریابی»، «دل‌نکته‌های معلم بازاریابی»، «مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی»، «دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی»، «سلام؛ صبح بخیر همراه» و  «نورومارکتینگ؛ نظریه و کاربرد» عناوین کتاب‌هایی‌اند که به قلم درگی راهی بازار نشر شده‌اند.

همچنین درگی کتاب‌های «کسب و کار نام‌های تجاری»، «تحقیقات بازاریابی در یک هفته»، «بازاریابی حسی» و «نقشه‌ ذهن مشتری» را  ترجمه کرده است. 

چاپ نخست کتاب «چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار» اثر پرویز درگی با شمارگان هزار و 100 نسخه، 256 صفحه و به بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط