«کیفیت در آموزش عالی» در ویترین کتابفروشی‌ها

کتاب «کیفیت در آموزش عالی» تاليف محمد يمنی‌دوزی سرخابی با نگاهی نو، به موضوع کیفیت در آموزش عالی پرداخته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب به‌قلم دکتر محمد يمنی دوزی سرخابی، استاد دانشگاه شهید بهشتی، از نگاهی نو به موضوع کیفیت پرداخته و بر تعریف‌ناپذیری کیفیت در آموزش عالی به لحاظ توجه به پیچیدگی‌های سیستم‌های دانشگاهی و پویایی آن‌ها تاکید دارد و بر این اساس مسیر جدیدی در مقوله «کیفیت شناسی» در آموزش عالی می‌گشاید.

کتاب «کیفیت در آموزش عالی» در 11 فصل تدوین و تنظیم شده است. اکوسیستم کیفیت آموزش‌های دانشگاهی، موضوع فصل نخست کتاب است. در این فصل با ذکر مقدمه‌ای از بحث، کارایی دوره‌های آموزشی بررسی می‌شود.

در فصل دوم مساله آموزش دانشگاهی مطرح و به مباحثی همچون آموزش دانشگاهی، بحران در آموزش دانشگاهی و چارچوب برای بازسازی آموزش‌های دانشگاهی پرداخته شده است.

فصل سوم به موضوع سازمان دانشگاه اختصاص یافته است. در این فصل مباحثی همچون دانشگاه به مثابه سیستم و رسالت‌های آموزش عالی بررسی شده‌اند.

در فصل چهارم مساله نیازهای دانشگاه و کیفیت آموزش‌های دانشگاهی مطرح شده است. رهبری دانشگاهی، کل و اجزا و شبکه‌ها مباحث محوری این فصل از کتابند. در فصل پنجم نیز مفهوم کیفیت در آموزش عالی بررسی شده است.

کیفیت عملکرد تحصیلی دانشجویی، عنوان فصل ششم کتاب است که با مفاهیمی همچون عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان و موفقیت و شکست تحصیلی دانشجویان تشریح می‌شود. در فصل هفتم موضوع محوری توسعه منابع انسانی و کیفیت آموزش‌های دانشگاهی مطرح شده است.

فصل هشتم کتاب، فضاهای آموزشی و کیفیت آموزش عالی را با رویکرد کیفیت فضای دانشگاهی و مدیریت فضاهای دانشگاهی بررسی می‌کند. تصاویر ذهنی و کیفیت آموزش‌های عالی، عنوان فصل نهم کتاب است. مدیریت تصاویر در دانشگاه و عوامل موثر در تصدیق مخاطبان از دانشگاه موضوعاتی هستند که در این فصل مورد بحث قرار گرفته‌اند.

در فصل دهم کتاب، زمینه یادگیری دانشگاه با طرح موضوعاتی همچون دانشگاه به مثابه زمینه یادگیری و نوآوری‌های آموزشی در دانشگاه بررسی می‌شود.

فصل پایانی کتاب به بررسی و ارزشیابی کیفیت آموزش عالی پرداخته و رویکرد‌ها و کارکردهای کیفیت آموزش‌های دانشگاهی را مطرح می‌کند.

چاپ نخست کتاب «کیفیت در آموزش عالی» در 368 صفحه به قطع وزیری و به بهای هفت هزار تومان از سوی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها