دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
اثری از میچ آلبوم به چاپ دوم رسید

«ذره‌ای ایمان داشته باش» عنوان کتابی با مضامین اعتقادی و نثری ادبی از میچ آلبوم است که چاپ دوم آن به زودی با ترجمه مهرداد وثوقی منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نسخه اصلی کتاب «ذره‌ای ایمان داشته باش» با عنوان «Have a Little faith» در سال 2009 منتشر شد و ترجمه آن در سال 1389 برای نخستین بار به ایران رسید. مهرداد وثوقی، مترجم این کتاب، با بیان این‌که «میچ آلبوم» سبک خاص نویسندگی خود را دارد اظهار کرد: او در اغلب آثارش مسایل اعتقادی و مذهبی، مانند ایمان به خدا، زندگی پس از مرگ و عشق به زندگی را مطرح می‌کند.

وی درباره کتاب «ذره‌ای ایمان داشته باش» توضیح داد: در این کتاب انسان‌ها و سختی‌هایی که در زندگی برایشان به وجود می‌آید روایت می‌شود و نویسنده نشان می‌دهد که معمولا در این لحظات است که ارتباط افراد با خدا برقرار می‌شود و همگان امیدوارند نیروی خارق‌العاده‌ای که همان خداوند است به کمک آن‌ها بیاید.

مترجم کتاب «ارباب زمان» درباره سبک نوشتاری آلبوم و شیوه طرح مسایل مذهبی در آثارش گفت: او می‌کوشد با طرح مسایل مذهبی، خواننده را از متن دور کند و اغلب هم با نثر ساده‌اش، آثاری پرکشش را ارایه می‌دهد.

در معرفی این کتاب آمده است: «میچ آلبوم را بیشتر با کتاب سه‌شنبه‌ها با موری می‌شناسند، کتابی که مدتی در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال قرار گرفت و نامش از مرزهای کشورش خارج شد اما پیش از آن‌که نویسنده باشد روزنامه‌نگار، منتقد ورزشی و مجری رادیو و تلویزیون است. مردم آمریکا نقدها و گزارش‌های او را درباره فوتبال و بسکتبال به یاد دارند... در کتاب حاضر همانطور که از نامش برمی‌آید، به موضوع ایمان پرداخته و مسایلی را مورد نقد قرار داده است، از قبیل خدا، گذشت، تردید نسبت به وجود خدا و اهمیت داشتن ایمان در بحران‌های زندگی. این کتاب داستانی است درباره هدف زندگی، درباره از دست دادن ایمان و یافتن مجدد آن، درباره بارقه ایمان به خدا در وجود تمام انسان‌ها با هر نوع و نژاد...»

تاکنون آثاری چون «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید» با ترجمه افرادی چون صدیقه ابراهیمی، مژگان حسن زاده، پاملا یوخانیان، مریم زوینی، ویولت ناسوتی و «سه‌شنبه‌ها با موری» با ترجمه ماندانا قهرمان‌لو و محمود دانایی و «یک روز دیگر» با ترجمه گیتا گرکانی از میچ آلبوم در ایران منتشر شده‌اند.

این نویسنده، روزنامه‌نگار و نمایشنامه‌نویس آمریکایی، متولد سال 1958 است و آثارش تاکنون بیش از 30 میلیون نسخه در جهان به فروش رفته است. او فعالیت خود را با نوشتن مطالب ورزشی آغاز کرد، ولی اغلب با آثاری شناخته می‌شود که در آن‌ها به موضوعاتی چون مرگ و ایمان پرداخته شده است.

رمان «ذره‌ای ایمان داشته باش» اثر میچ آلبوم با ترجمه مهرداد وثوقی از سوی نشر افراز منتشر می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها