چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
«ضربه برروی سازه‌های کامپوزیتی» منتشر شد

کتاب« ضربه برروی سازه‌های کامپوزیتی » نوشته سرگئی ابریت به همت دکتر فرامرز آشنای قاسمی ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جدیدترین تحقیقات انجام گرفته در مبحث کامپوزيت‌ها(مواد مرکب) و نحوه توسعه تخريب در حين ضربه، تأثير خرابی ناشی از ضربه بر  رفتار مکانيکی سازه‌ها و روش‌هایي برای پيش‌بينی و ارزيابی ميزان تخريب اين سازه‌ها از اهم عناوینی است که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است.

امروزه کامپوزیت‌‌ها به نحو گسترده‌ای در کاربردهای مهندسی استفاده مي‌شوند و يکی از مسایل مرتبط با سازه‌هاي کامپوزيتی، تاثير ضربات اجسام خارجی بر  آن‌هاست زيرا ممکن است خرابي‌های قابل توجهی در داخل آن‌ها رخ دهد، بدون آن‌که اين خرابي‌ها توسط چشم غيرمسلح قابل رويت باشند.

از مواردی که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است مي‌توان به بررسی ضربه در سرعت پايين (مانند سقوط يک ابزار بر روی يک قطعه) که بسيار متداول است و يا برخورد در سرعت‌های بسيار بالا به سبب برخورد اجرام آسمانی بر روی يک سفينه فضايی اشاره کرد.

اين کتاب نه تنها برای دانشجويان مقاطع تحصيلات تکميلی، بلکه برای محققان و مهندسانی که به‌طور عملی با مواد کامپوزيت سر وکار دارند مفيد است.

کتاب «ضربه بر روی سازه‌های کامپوزیتی» ماه گذشته در 365صفحه و شمارگان هزارنسخه به قیمت 25 هزارتومان توسط انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به بازار کتاب عرضه شده است.
خبرنگار: بهاره نوژن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها