سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
موزه ادبیات کتابخانه ملی اتریش افتتاح می شود

کلاودیا اشمیت، وزیر فرهنگ اتریش و یوهانا راخینگر، مدیر کتابخانه ملی اتریش جزییات ساخت موزه ادبیات کتابخانه ملی اتریش را در شهر وین اعلام کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، رقابت بر سر ساخت ساختمان این موزه را شرکت معماری «بی و م» برنده شده و قرار است این موزه که به ادبیات قرن 18 تا قرن 21 اتریش اختصاص خواهد داشت، درسال 2015 افتتاح شود. از مجموع سه طبقه این موزه دو طبقه به ادبیات و یک طبقه به برگزاری نمایشگاه ها اختصاص می یابد.

در این موزه به زندگی نویسندگان و پدیده های ادبی برجسته این کشور پرداخته خواهد شد و علاوه بر آن قابلیت های زیبایی شناختی در ادبیات این کشور چون نزدیکی آن به موسیقی و هنرهای تجسمی و نیز تاریخ اجتماعی مد نظر قرار می گیرد و به سوالاتی همچون نویسندگان زن چگونه زندگی می کنند؟ کدام یک از آثارشان در مرکز توجه قرار گرفت؟ و صنعت ادبیات چگونه کار می کند؟ می پردازد.

آثار در نظر گرفته شده برای این موزه متعلق به مجموعه های موجود در کتابخانه ملی اتریش و دیگر نهادهای برجسته هستند.در کنار کتاب ها، دست نوشته ها، نامه ها، نقاشی ها و عکس ها، آثار ارزشمند و تاریخی نیز جای دارند که کلاه گیس هایی که اگون فریدل نویسنده، نمایشنامه نویس و هنرپیشه قرن 19 و 20 آلمان در اجرای نمایش های گوته از آن ها استفاده می کرد، میله های راهپیمایی پتر هانتکه و یا یک ساعت شماطه دار از جمله آن ها هستند.

پروژه احداث این موزه با حمایت وزارت فرهنگ و هنر با صرف مبلغ 2،6 میلیون یورو انجام خواهد شد. علاوه بر این مبلغ 2،8 میلیون یورو از سوی وزارت اقتصاد، خانواده و جوانان برای این بنا اختصاص می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها