سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
آسیب‌شناسی تفسیر علمی قرآن در روزگار معاصر

نشست تخصصی «آسیب‌شناسی تفسیر علمی قرآن در روزگار معاصر» از سلسله نشست‌های تخصصی بخش «دانش‌های قرآن‌بنیان» عصر امروز سه‌شنبه (8 مرداد‌ماه) برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست با سخنرانی دکتر احمد پاکتچی، مدرس و رییس گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع) و دکتر ابوالفضل خوش‌منش، نویسنده، قرآن‌پژوه و مدرس دانشگاه عصرسه‌شنبه (8مرداد‌ماه) در سالن شماره 2 نشست‌های تخصصی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

دکتر احمد پاکتچی مدرک دکترای خود را در رشته‏های مطالعات دین‌شناسی در سال 1993 و در رشته زبان‏شناسی تاریخ در سال 1997 از دانشگاه آلماتی قزاقستان دریافت کرده است.

از ویژگی‌‏های این مدرس دانشگاه می‏توان به تسلط و آشنایی به بیش از 15 زبان زنده و باستانی دنیا از جمله انگلیسی، عربی، روسی، فرانسوی، آلمانی، ترکی، قزاقی، یونانی، عبری، سریانی، آشوری، آرامی و پهلوی اشاره کرد.

از فعالیت‏‌های علمی وی هم می‌توان به مدیریت گروه علوم قرآن و حدیث مركز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، مدیریت گروه فقه مركز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، ریاست گروه علوم و قرآن و حدیث دانشکده الهیات این دانشگاه و دكترای دانشگاه‌ امام صادق (ع)، دانشكده الهیات دانشگاه تهران، دانشكده فلسفه و دانشكده فیلولوژی دانشگاه دولتی قزاقستان اشاره کرد.

از کتاب‌های تالیفی دکتر احمد پاکتچی می‌توان از «روش تحقیق با تکیه بر حوزه علوم قرآن و حدیث»، «روش تحقیق عمومی با رویکرد علوم انسانی و اسلامی» و«ترجمه‌شناسی قرآن با رویکرد نظری و کاربردی» نام برد.

همچنین دکتر ابوالفضل خوش‌منش، نویسنده کتاب «حمل قرآن» و عضو پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات است.

نشست تخصصی «آسیب‌شناسی تفسیر علمی قرآن در روزگار معاصر» از ساعت 18 تا 20 عصر امروز سه‌شنبه (8 مرداد‌ماه) در سالن شماره 2 نشست‌های تخصصی واقع در طبقه همکف شبستان، جنب بخش «بر آستان قله‌های تهذیب» برگزار می‌شود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه (15 تیر‌ماه) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. این نمایشگاه به مدت یک‌ ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط