سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
حفاظت اطلاعات در جبهه‌ها با گویش «تاتی» اشتهادی‌ها

مجید ملامحمدی، نویسنده کتاب «مسافران ملکوت» که شامگاه امروز در اشتهارد رونمایی می‌شود گفت: اشتهادی‌ها به گویش «تاتی» سخن می‌گفتند و این امر به حفاظت اطلاعات از سوی بیسیم‌چی‌ها کمک می‌کرد. این موضوع درخاطرات کتاب هم عنوان شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین‌جلد از مجموعه‌ای «خاطرات رزمندگان شهرستان اشهارد در دفاع مقدس» با عنوان «مسافران ملکوت» شامگاه امروز، هشتم مرداد‌ماه 92 با حضور خانواده‌‌های شهیدان شهر اشتهارد در مسجد شهدای این شهر رونمایی می‌شود.

مجید ملامحمدی که بازنویسی خاطرات این اثر را بر عهده داشته است، درباره نحوه نگارش آن توضیح داد: در این کتاب به خاطرات 20 رزمنده اشتهاردی (لشکر 10 سید‌الشهدای استان البرز) از دفاع مقدس پرداخته‌ام. کار مصاحبه و پژوهش «مسافران ملکوت» زیر نظر هیات رزمندگان اسلام، شورای اسلامی شهر اشتهارد و شهرداری این شهر انجام شده است و کوشیده‌ام این خاطرات را به قلم روان و جذابی بنویسم.

«اسارت در فکه»، «بسیجی نابینا»، «خط‌شکنان پیروز کربلای 5» و «دیداری تلخ از حلبچه» نام برخی از خاطرات این کتابند که ملامحمدی درباره لشکر 10 سید‌الشهدای استان البرز نوشته است. «مسافران ملکوت» هفتاد خاطره از رزمندگان شهر اشتهارد را بازگو می‌کند.

وی با بیان این‌که خاطرات رزمندگان شهرستان اشتهارد در سه جلد دیگر ادامه خواهد یافت، درباره مهم‌ترین ویژگی لشکر 10 سید‌الشهدای استان البرز توضیح داد: خط شکن بودن برجسته‌ترین ویژگی این لشکر بود. همچنین اشتهاردی‌ها به گویش «تاتی» صحبت می‌کنند و این امر در زمینه حفاظت اطلاعات به بیسیم‌چی‌های لشکر 10 سید‌الشهدا در طول جنگ تحمیلی کمک بسیاری کرد. این موضوع درخاطرات کتاب هم عنوان شده است.

ملامحمدی همچنین از انتشار خاطرات رزمندگان این شهر در قالب‌های خاطرات اسیران و شهیدان اشتهارد در آینده خبر داد و افزود: شهرستان اشتهارد در زمان جنگ تحمیلی کمتر از 10‌هزار نفر جمعیت داشت که در جبهه‌های دفاع مقدس از این تعداد 125 نفر شهید، 300 نفر جانباز و 17 نفر اسیر شده ‌بودند.

«مسافران ملکوت» را انتشارات نقش با شمارگان سه‌هزار نسخه روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها