دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
حضور چشمگیر مردم در سرای «سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی»

امسال نمایشگاه قرآن استان خراسان رضوی از بیست‌وهفتم تیر ماه تا پنجم مرداد ماه در محل موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار شد. معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی حضور چشمگیر مردم در سرای «سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» را مهم‌ترین رویداد و دستاورد این نمایشگاه دانست.-

حسین مسکرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن استان خراسان رضوی 130 ناشر در 100 غرفه به ارایه حدود 10 هزار عنوان کتاب با رویکرد دینی، قرآنی و معارف اهل بیت (ع) پرداختند. همچنین این نمایشگاه میزبان پنج ناشر خارجی نیز بود.

وی از استقبال قابل توجه مردم به‌ویژه خانواده‌ها از بخش‌های مختلف این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه حدود 150 میلیون تومان آثار مکتوب، لوح‌های فشرده و محصولات فرهنگی به فروش رسیدند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: تعدد ناشران حاضر در این نمایشگاه و تنوع عناوین کتاب‌های ارایه شده از ویژگی‌های بارز این دوره از نمایشگاه قرآن استان خراسان رضوی به شمار می‌آید.

مسکرانی عنوان کرد: امسال غرفه و سراهای مختلفی در این نمایشگاه برپا شد اما سرای «سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» با استقبال چشمگیری نسبت به سایر غرفه‌ها برخوردار بود. صاحبنظران و کارشناسان قرآنی با حضور در این سرا به تشریح چگونگی زندگی ایرانی بر اساس رهنمودهای قرآن می‌پرداختند.
 
وی بیان کرد: در این نمایشگاه از مجموعه دو جلدی «تفسیر آیات سیاسی قرآن» اثر آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. همچنین کارگاه آموزشی «خانواده در قرآن» از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود که با اقبال مواجه شد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه موسسات قرآنی، موسسات فرهنگی و موسساتی که در حوزه نشر فعالیت دارند، حاضر بودند و به برپایی نشست‌های تخصصی می‌پرداختند.

مسکرانی از راه‌اندازی دبیرخانه دایمی نمایشگاه قرآن در معاونت قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: این دبیرخانه امسال با هدف انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیگیری فعالیت‌های مربوط به نمایشگاه‌های قرآن استان خراسان رضوی تشکیل شده است و امیدوارم با تمهیدات مناسبی که در این دبیرخانه اندیشیده خواهد شد، شاهد رشد و اعتلای سطح کیفی نمایشگاه‌های قرآن مشهد در سال‌های آینده باشیم.

وی یادآور شد: این دوره از نمایشگاه قرآن استان خراسان رضوی با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد و با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و سیدابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و جمعی از نمایندگان مجلس و مسوولان استانی به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط