چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
مدیریت راهبردی برند به بازار آمد

کتاب «مدیریت راهبردی برند» تالیف ریچارد الیوت و لری پرسی بحث مدیریت برند را از دیدگاهی ترکیبی با چشم‌اندازهای روانشناسی و فرهنگی می‌نگرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب با پشتوانه یک بنیان نظری مستحکم، مبانی قدرتمندی را در موضوع مدیریت برند ارایه می‌دهد. کتاب حاضر مفاهیم سنتی‌تر برند از قبیل دارایی و جایگزینی برند را در چارچوبی نوآورانه با یکدیگر می‌آمیزد.

علاقه‌مندان به‌ویژه دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی و بازاریابی با مطالعه این کتاب می‌توانند با مضمون برند و ابعاد ارتباطی آن ارتباطی نزدیک برقرار کنند. این کتاب برای مدیران بازاریابی و برند نیز که می‌خواهند در برندسازی و ساختن جایگاه برای برندشان علمی و با نگاهی کاربردی نگاه کنند مفید خواهد بود.

کتاب «مدیریت راهبردی برند» در سه بخش کلی شامل معنای اجتماعی‌-‌فرهنگی برندها، دارایی برند و مدیریت برندها تدوین و تنظیم شده است.

در بخش نخست، ارتباط برندها با رفتار مصرف کننده و رشد فرهنگ مصرف کننده از منظر روانشناسی، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی بررسی می‌شود. درک روانشناسی اجتماعی برندها، احساسات و برندها، معنای نمادین برندها و برندها و سیستم‌های معنای فرهنگی موضوع هر یک از فصل‌های چهارگانه بخش نخست کتابند.

بخش دوم کتاب، ایده دارایی برند را معرفی کرده و با توجه به روش‌های دقیق تحقیقات مصرف‌کننده و نظام‌های پیگیری، الگویی برای ارزیابی آن ارایه می‌کند. در نخستین فصل‌ این بخش با مفهوم دارایی برند و مباحث پیرامونی آن چون ارزش نام، تعریف دارایی برند و الگوی ترکیبی دارایی برند آشنا می‌شویم. در دیگر فصل این بخش ممیزی و اندازه‌گیری دارایی برند بررسی و مفاهیمی مانند درک طبیعت دارایی برند تشریح می‌شوند.

بخش سوم با عنوان «مدیریت برندها» با استفاده از ترکیبی از درگیری مصرف کننده و معنای نمادین، به بررسی دو رویکرد راهبرد برند یعنی برندهای نمادین و برندهای کاربردی می‌پردازد.

این بخش که بیشترین حجم کتاب را دربر می‌گیرد در پنج فصل شامل برندهای نمادین، برندهای کاربردی، گسترش و قبض برند، خدمات برندسازی و مدیریت برند شرکتی و برندها و تبلیغات، تدوین شده است.

کتاب حاضر به قلم دو استاد برجسته حوزه بازاریابی ریچارد الیوت و لری پرسی تالیف شده و دکتر احمد روستا، مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی کار ترجمه آن‌را بر عهده داشته است.

چاپ نخست کتاب «مدیریت راهبردی برند» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 352 صفحه و به بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات سازمان مدیریت صنعتی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها