دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
شناخت‌نامه تفاسیر نگاشته شد

کتاب «شناخت‌نامه تفاسیر؛ مقالاتی در شناخت تفاسیر قرآن کریم» به قلم محمدجواد صاحبی از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر به مباحثی نظیر رسائلی درباره تفسیر و علوم قرآن منسوب به اهل بیت(ع)، مفسران نامدار قرآنی، شأن نزول‌های مجعول زمینه‌ساز تفسیرهای ناروا از قرآن، تفسیر رمزی کعب الاحبار،‌ تفسیر عیاشی و مولف آن، تفسیر ابن ماهیار، اهل بیت(ع) رسالت در تفسیر طبری، نکته‌های بلاغی در تفسیر طبری، بحثی درباره تفسیر التبیان، مکتب عقل در تفسیر، پژوهشی درباره تفسیر قمی، سیمای کلامی تفسیر تبیان و زبدة البیان و دیگر تفاسیر فقهی اهل سنت می‌پردازد.

همچنین مقدمه‌ای بر مباحث تفسیری سیدمرتضی، پژوهشی در تفسیر علمی قرآن کریم، ویژگی‌های المیزان، نگاهی به تفسیرهای موضوعی معاصر، وجوه تمایز تفسیرهای معروف و ترجمه قرآن به زبان‌های اروپایی، از دیگر مبانی به شمار می‌آیند که در کتاب «شناخت‌نامه تفاسیر؛ مقالاتی در شناخت تفاسیر قرآن کریم» مورد توجه قرار می‌گیرند.

این اثر، کتابی تخصصی ویژه طلاب، دانشجویان، پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه به شمار می‌آید. مخاطبان کتاب «شناخت‌نامه تفاسیر؛ مقالاتی در شناخت تفاسیر قرآن کریم» با مضامینی نظیر رساله‌‌المحکم و المتشابه، علی(ع) امام المفسرین، حدیث‌سازی آفت دین، تفسیر رمزی در حدیث، حذف سند روایات تفسیر عیاشی، شواهد و ادله، استحسان، امام ابوالحامد غزالی، روش‌های تفسیر موضوعی و تاریخ آغاز ترجمه قرآن آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب حاضر آورده شده است: «قرآن، کتاب عظیم گران‌سنگی است که الفاظ و محتوای آن، همگان را به خود مجذوب می‌سازد؛ دانشوران و عالمان، بیشتر از دیگران در شعاع جاذبه آن قرار گرفته و یافته‌های خود را در قالب تفاسیر مختلف و با صبغه‌های گوناگون ارایه داده‌اند. معرفی این تفاسیر و آشنایی با چندی و چونی آنان، موضوعی است که اثر حاضر در مقاله‌های متعدد و به قلم نویسندگان قرآن‌پژوه به آن پرداخته است.»

نخستین چاپ کتاب «شناختنامه تفاسیر؛ مقالاتی در شناخت تفاسیر قرآن کریم» با شمارگان 600 نسخه، در 536 صفحه و به بهای 200 هزار ريال از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط