سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
استفتائات قضایی آیت‌الله العظمی روحانی به چاپ رسید

کتاب «استفتائات قضایی؛ مجموعه پرسش و پاسخ‌های حقوقی و جزایی» اثر آیت‌الله العظمی سیدمحمدصادق روحانی به تازگی از سوی انتشارات کلبه شروق روانه بازار کتاب شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در چهار فصل مباحث حقوقی، مباحث جزایی و مباحث مشترک حقوقی_ جزایی و مسایل متفرقه تنظیم و تالیف شده است.

فصل نخست کتاب «استفتائات قضایی؛ مجموعه پرسش و پاسخ‌های حقوقی و جزایی» به مطالبی درباره اموال، اشخاص و ادله اثبات می‌پردازد.
در دومین فصل سخن از حدود، سرقت، قصاص، دیات و تعزیرات به میان می‌آید. همچنین محتوای سومین فصل به ضمان و احکام قضاوت توجه دارد.
در آخرین فصل مبانی اثر حاضر، مطالبی درباره خرید با مبلغ کلاهبرداری شده، استفاده از چک مخدوش، کسب درآمد از راه تکدی‌گری سالمندان، تبادل زندانیان دو کشور با هم، دفاع در مقابل متجاوز برای دفع تجاوز و استفاده از سکه و کارت‌های بهادار تقلبی بررسی شده‌اند.

مخاطبان این نوشتار با مضامینی نظیر کبر سن متولی موقوفه، بیع کالی به کالی، امتزاج اموال با یکدیگر،‌ بیع به شرط آزمایش، ‌معامله اشیا با منع قانونی، خرید و فروش چک، مبدا محاسبه فوریت، صحت شرط مادام‌العمر، شرط تعمیر محل اجاره، قرض با مصرف معین، شرایط مستعیر، جایز بودن عقد مضاربه، هبه اموال صغیر توسط ولی، وصیت پس از خودکشی، انحصار ورثه در زوجه، وکالت در عقد، ادعای اعسار، بی حس نمودن اعضا در اجرا نمودن حد، قتل با اجتماع اسباب، قسامه، تغلیظ دیه در ماه حرام، رشوه و اسباب ضمان آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب «استفتائات قضایی؛ مجموعه پرسش و پاسخ‌های حقوقی و جزایی» نوشته شده است: «از ویژگی‌های بسیار مهم دین اسلام که از مولفه‌های موثر در جامعیت این دین محسوب می‌شود، تعیین دقیق مسائل و احکام سیاسی ـ‌ اجتماعی و بیان ناهنجاری‌های شخصی و اجتماعی در کنار تمام نیازهای معرفتی، عملی و اخلاقی آدمی تا واپسین روز زندگی اوست. آن مهم را پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) عهده دارند و اینان‌اند که انسان‌ها را به سعادت و کمال راهنمایی می‌کنند تا به حق و حقوق دیگر انسان‌ها تجاوز ننمایند.»

نخستین چاپ کتاب «استفتائات قضایی؛ مجموعه پرسش و پاسخ‌های حقوقی و جزایی» به قلم آیت‌الله العظمی سیدمحمدصادق روحانی با شمارگان یک هزار نسخه، در 392 صفحه و به بهای 75 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات کلبه شروق در استان قم روانه بازار نشر شده است.

تاکنون از آیت‌الله العظمی سیدمحمدصادق روحانی هفت جلد استفتائات شرعی و پنج جلد استفتائات اعتقادی و اخلاقی به زبان‌های فارسی و چهار جلد استفتائات شرعی و اعتقادی به زبان عربی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط