یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
اوراق بهادار در «سبد دارایی» بررسی می‌شود

«نظريه جديد سبد دارايي و تحليل سرمايه‌گذاري» با موضوع بررسی ویژگی‌های اوراق بهادار نتیجه تحقیق جمعی از نویسندگان غربی است. این اثر به همت انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی به بازار نشر عرضه شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نظريه جديد سبد دارايي و تحليل سرمايه‌گذاري» نتیجه همکاری ادوين التون، مارتين گروبر، استفن براون و ويليام گوتزمان است که به قلم علی سوری ترجمه و توسط انتشارت پژوهشکده پولی و مالی منتشر شده است. 

این اثر درباره ویژگی‌های اوراق بهادار منفرد و تحليل آن، به علاوه نظريه و كاربرد تركيب بهينه اوراق بهادار در يك سبد دارايي است. نویسندگان مباحث کتاب را طی چند سال در دانشگاه نیویورک اجرا کرده‌اند. 

نویسندگان درباره هدفشان از تالیف آورده‌اند: «درنگارش اين كتاب، هدف ما اين بوده تا تمام مباحث مورد نياز را براي دانشجويان تحليل سبد دارايي و مديريت سرمايه‌­گذاري، هم در سطح كارشناسي و هم كارشناسي ارشد ارایه دهيم. تا جايي كه امكان داشته است در اين كتاب بر اصول بديهي اقتصادي كه در وراي موضوعات قرار دارد تاكيد شده است.» 

مولفان معتقدند اين كتاب كمكي به تحليل‌گران تجربي اوراق بهادار و مديران سبد دارايي است. 

نویسندگان با معرفی اجمالی فصل‌های 27 گانه کتاب بهره‌گیری مخاطب از مباحث مختلف این اثر را آسان‌تر کرده‌اند.

خالقان اثر به مدیرانی كه تمايل به «جمع‌بندي جديد سبد دارايي و تحليل سرمايه‌گذاري دارند» مطالعه فصل‌های چهار، پنج، هفت، 9، 12، 15، 16 و 17 را پیشنهاد می‌کنند. در عین حال به متخصصاني كه علاقمند به موضوع‌های تجربي هستند، فصولی را که شامل جديدترين ابزار موجوداند توصیه می‌کنند.

مولفان معتقدند استادان حوزه اقتصاد می‌توانند اين كتاب را براي درس تحليل سرمايه‌گذاري كه هم تحليل سبد دارايي و هم تحليل اوراق بهادار را شامل مي‌شود، مورد توجه قرار دهند.

«نظريه جديد سبد دارايي و تحليل سرمايه‌گذاري» را انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی، سال 91 در 145 صفحه به بهای 34 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها