شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
پرده‌خوانی شب شهادت حضرت علی(ع) در شهر کتاب مرکزی

مراسم آیینی پرده‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) با اجرای مرشد محسن میرزاعلی، عصر دوشنبه، هفتم مرداد، در فروشگاه مرکزی شهرکتاب برگزار می‌شود. پیش از این مراسم نیز اردشیر صالح‌پور، مولف کتاب «پیش‌پرده خوانی» درباره پیشینه این هنر و جایگاه آن در منابع و پژوهش‌های تاریخی سخنرانی خواهد کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی شهرکتاب، مراسم پرده‌خوانی با موضوع شهادت حضرت امیرالمومنین امام علی ابن ابی‌طالب(ع)، مقارن با شب شهادت آن حضرت، دوشنبه هفتم مرداد، (مقارن با شب 21 رمضان) از ساعت 19 اجرا می‌شود. 

در این مراسم مرشد محسن میرزاعلی، این واقعه تاریخی را براساس نقاشی‌های مذهبی پرده‌خوانی می‌کند. پیش از اجرا نیز اردشیر صالح‌پور، محقق و مدرس حوزه تئاتر و نمایش‌ها و آیین‌های سنتی، درباره پیشینه این هنر آیینی و اجرای روز شهادت امیرالمومنین به صورت پرده‌خوانی و همچنین جایگاه این هنر در پژوهش‌ها و منابع تاریخی، سخنرانی خواهد داشت. 

علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته، فروشگاه مرکزی شهر کتاب مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها