چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
بررسی ديدگاه‌ شخصيت‌های فلسفی دوره خواجه نصيرالدين

دیدگاه‌های شخصیت‌های فلسفی دوره خواجه‌نصیرالدین طوسی، در‌ شماره چهارم سالنامه «اشراق» بررسی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ شماره چهارم سالنامه اشراق‌ با موضوع بررسی ديدگاه‌های شخصيت‌های فلسفی دوره خواجه نصيرالدين طوسی با همكاری انستيتوی فلسفه آكادمی علوم روسيه مسكو و موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران منتشر شد. 

این سالنامه دارای 36 مقاله از نویسندگان حوزه فلسفه و عرفان اسلامی است که از این میان، 12 مقاله به قلم نویسندگان ایرانی و مقالات دیگر از سوی نویسندگان روس و نویسندگانی از کشورهای آمریکا،‌ بلژیک، ‌سوییس، ‌لبنان، ‌پاکستان، ‌کانادا، ایتالیا و انگلیس نوشته شده است.

در این سالنامه ‌پژوهشگرانی مانند حميدرضا آيت‌اللهی، غلامرضا اعوانی، آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌ای، محمود خاتمی، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر عبدالحسين خسروپناه، غلامحسين خدری، محسن جوادی، فرهاد دفتری، غلامحسين ابراهيمی‌دينانی، مستانه كاكايی، كريم مجتهدی و علی‌اكبر ولايتی مقاله ارایه کرده‌اند.

 بنياد مطالعات اسلامی با هدف تبيين زوايای مختلف فرهنگ و فلسفه اسلامی اقدام به انتشار سالنامه اشراق كرده و در انتشار اين سالنامه، انستيتوی فلسفه آكادمی علوم روسيه مسكو و موسسه حكمت و فلسفه ايران تاکنون همكاری مستمر داشته‌اند.‌ در شماره چهارم علاوه بر دو موسسه یاد شده،‌ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ايران و موسسه اسماعيلی لندن هم مشاركت کرده‌اند.

شماره چهارم سالنامه اشراق با شمارگان 600 نسخه و در 632 صفحه از سوی انتشارات آثار شرقی مسكو منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط