جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
گفت‌وگوهای من با پدربزرگ در تمرین اندیشه

نخستین دفتر «تمرین اندیشه؛ گفت‌وگوهای من با پدربزرگ» به قلم علی عصاره نوشته شده است. این اثر به بیان مباحث دین و اندیشه در حوزه کلام و عقاید می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین دفتر «تمرین اندیشه گفت‌وگوهای من با پدربزرگ» می‌کوشد به برخی از سوال‌ها و شبهه‌هایی که در زمینه‌های مختلف اعتقادی،‌ اجتماعی و فرهنگی در ذهن عده‌ای از مردم وجود دارد، فقط از دیدگاه عقلی و تحلیلی پاسخ دهد تا به این وسیله هم آن‌ها پاسخ‌های خود را دریافت کنند و هم تمرینی برای درست اندیشیدن و چگونگی تحلیل و استفاده از قدرت خرد آدمی باشد.

کتاب حاضر در قالب داستان‌هایی کوتاه که جوانی 18 ساله با پدربزرگ با تجربه خود در میان می‌گذارد، بیان شده است.

کتاب «تمرین اندیشه؛ گفت‌وگوهای من با پدربزرگ» در 10 بخش به بیان مطالبی «درباره تفکر»، «دین»، «پینوکیو»، «گشت ارشاد»، «انرژی هسته‌ای»، «اول خدا»، «حجاب»، «‌آ ب پ ت»، «دفاع از مظلوم و زن؛ اسلام و تبعیض» پرداخته است.

در بخشی از نخستین دفتر «تمرین اندیشه گفت‌وگوهای من با پدربزرگ» نوشته شده است: «اسلام هم بر اساس این قانون موجود میان بشر،‌ چنین حکمی کرده است و به این وسیله به مرد که هزینه‌اش بیشتر از زن است ـ چون مسوولیت معیشت همه خانواده را به عهده دارد ـ دو سهم می‌دهد و به زن که مسوولیتی در قبال آن‌ها ندارد یک سهم می‌دهد. پس اسلام به این وسیله نمی‌خواهد بگوید بها و ارزش مرد بیشتر از زن است، بلکه چون وظیفه تامین اقتصاد خانواده بر دوش مرد است سهم بیشتری به او می‌دهد تا عدالت رعایت شده باشد. در دیه هم بر اساس همین موضوع حکم شده که دیه مرد دو برابر زن است. زمانی اسلام این قانون را بنا نهاد که برای زن کمترین ارزشی قائل نبودند، به حدی که اجازه حیات هم به آن‌ها نمی‌دادند تا چه رسد به این‌که بخواهند برای آن‌ها ارث و دیه هم قائل شوند. در چنین زمانی بود که اسلام به زن بها داد، البته ارزشی که واقعا مال خودش بود و آن را از او گرفته بودند. اسلام ارزش زن را احیا کرد و حقوقش را به او بازگرداند.»

نخستین دفتر «تمرین اندیشه؛ گفت‌وگوهای من با پدربزرگ» با شمارگان 700 نسخه، در 84 صفحه و به بهای 30 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات بوستان کتاب راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط