شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
44 عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا منتشر شد

گزارش آماری هفته بیانگر ثبت 44 عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا از میان یک‌هزار و 11 اثر ثبت شده در بانک اطلاعات موسسه کتاب است. سهم عمده‌ای از این کتاب‌ها بازچاپ و کتاب‌های جغرافیایی شمار اندکی از این آثار را به خود اختصاص داده‌اند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یک‌صد و 11 عنوان کتاب از شنبه تا چهارشنبه (15 تا 19 تیرماه) از سوی بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب در بانک اطلاعات این موسسه ثبت شده که از این میان 44 عنوان به حوزه تاریخ و جغرافیا اختصاص دارد.

شاخص کتاب‌های حوزه تاریخ و جغرافیا در این بازه زمانی نسبت به هفته گذشته با افزایش هشت عنوانی همراه بوده است. 35 اثر از این کتاب‌ها تالیفی و 9 کتاب ترجمه‌اند. 24 عنوان کتاب برای نخستین‌بار منتشر شده که از آن میان می‌توان به کتاب‌هایی چون «پيشينه قنات در تاريخ ايران» نوشته محمد برشان، «ارامنه و انقلاب مشروطه ايران» تالیف سید سعید جلالی، «خشایارشا: جهان‌گشای ناكام هخامنشی» به‌قلم ایمان نوروزی، «آشنایی با معماری منظر: انسان و طبیعت» اثر احسان دانش‌فر و «امپراتوری فراموش شده: فرهنگ، هنر و تمدن هخامنشيان» با گردآوری «جان کورتیس» اشاره کرد.
 
چاپ پنجم «جنگ‌های پارسیان: ایران و روم» اثر «پروكوپیوس»، چاپ چهارم «شهربانو: وقایع ایران در پایان عهد ساسانيان» به‌قلم علی‌اصغر رحیم‌زاده صفوی، چاپ پانزدهم «كهن‌ديار: مجموعه آثار ایران باستان در موزه‌های بزرگ جهان» تالیف بهنام محمدپناه و چاپ سوم «خاطرات سردار اسعد بختیاری (جعفرقلی‌خان سردار بهادر)» نوشته جعفرقلی‌خان سردار اسعد بختیاری برخی از 20 عنوان کتابی به‌شمار می‌روند که در این هفته بازچاپ شده‌اند.

از میان 340 ناشر فعال در این هفته، ناشران فعال دیگر استان‌ها تنها سه عنوان کتاب منتشر کرده‌اند که رقم بسیار پایینی نسبت به معادل هفته گذشته است، همچنین ناشران تهران در همین مدت 41 اثر راهی بازار کتاب کرده‌اند. از سوی دیگر کتاب‌های جغرافیایی سهم بسیار اندکی در کتاب‌های ثبت شده دارد.

این آمار نشان می‌دهد شمارگان متوسط کتاب‌های تازه ثبت شده یک‌هزار و 872 نسخه و متوسط تعداد صفحه‌های کتاب‌های منتشر شده در حوزه تاریخ و جغرافیا 335 شمارش شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها