شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
«قصه‌های مردم فارس» گردآوری و بازآفرینی شدند

جلد سوم کتاب«قصه‌ها مردم فارس» با گردآوری ابوالقاسم فقیری، نویسنده و پژوهشگر ساکن استان فارس از سوی انتشارات نوید شیراز منتشر می‌شود. در این کتاب قصه و افسانه‌های محلی را درباره ایلات استان فارس می‌خوانیم که به قلم این نویسنده بازآفرینی شده‌اند._

فقیری در این باره به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: ویرایش جلد سوم کتاب «قصه‌های مردم فارس» انجام شده و به ‌زودی این کتاب از سوی انتشارات نوید شیراز منتشر می‌شود.
 
وی اظهار کرد: این کتاب شامل قصه و افسانه‌های محلی، شهری و ایلاتی استان فارس است که طی سال‌ها آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌ام. 

فقیری افزود: سال‌ها به عنوان دبیر آموزش ‌و پرورش در روستاها و شهرستان‌های استان فارس زندگی کرده‌ام و از همان زمان علاقمندی‌ام به ثبت و یادداشت داستان‌های فولکلوریک مردم شکل گرفت.
 
وی عنوان کرد: جلد نخست این کتاب سال 55 از سوی نشر سپهر تهران منتشر و بعدها از سوی نشر نوید شیراز تجدید چاپ شد.
 
فقیری گفت:‌ نشر نوید شیراز همچنین جلد دوم این مجموعه را سال 86 منتشر کرد و اکنون چاپ جلد سوم این کتاب به همین ناشر سپرده شده است.
 
ابوالقاسم فقیری سال 1316 در شیراز به دنیا آمده است. او که از پیشکسوتان قصه‌نویسی فارس است، در زمینه‌ فرهنگ فارس هم فعالیت‌هایی انجام داده است. 

از وی تاکنون کتاب‌های داستانی مانند «اجاق کور»، «خانه خانه‌ خودمان»، «دیو»، «بارونی» و «با خودم در راه» از سوی نشر نوید شیراز منتشر شده است. 

فقیری همچنین در زمینه‌ فرهنگ مردم فارس، آثاری مانند «ترانه‌های محلی»، «بازی‌های محلی فارس»، «گوشه‌هایی از فرهنگ مردم فارس»، «آداب و رسوم نوروزی در فارس» و «سیری در ترانه‌های محلی با تکیه بر گوشه‌هایی از ترانه‌های فارس» را از سوی نشر نوید شیراز راهی بازار کتاب کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط