شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
ارایه 400 عنوان کتاب نشر مسجد جمکران در نمایشگاه قرآن

مدیرمسوول انتشارات مسجد مقدس جمکران از ارایه بیش از 400 عنوان کتاب در حوزه‌های دینی، مذهبی، قرآنی و مهدویت در بیست یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.-

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آثار مختلف و متنوعی را عرضه کرده‌ایم که به نظر می‌رسد شاخص‌ترین آن‌ها قرآن‌های با کیفیت و متنوع از نظر چاپ باشند.

وی با بیان این‌که «برخی از آثار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را هم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آورده‌ایم» گفت: همچنین کتاب‌هایی با مفاد معنوی در زمینه شناخت حضرت ولیعصر(عج)، انتظار، حکومت مهدوی و پاسخگویی به شبهات درباره مهدویت، از دیگر موضوعات مورد توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن به شمار می‌آیند.

مدیرمسوول انتشارات مسجد مقدس جمکران با اشاره به گستردگی و تنوع موضوع مهدویت، عنوان کرد: از یک سو، این موضوع بسیار مهم یکی از مسایل اعتقادی و اساس مذهب شیعه است و از سوی دیگر، روایات متعددی درباره حضرت ولیعصر(عج) و علایم ظهور ایشان وجود دارند که فهم آن‌ها سخت است. وظیفه پرداختن به احادیث و امروزی ساختن آن‌ها را محققان و پژوهشگران دینی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد که سواد کافی ندارند، در نگارش کتاب‌های دینی نظراتی را مثلا درباره مسایلی مانند دجال و سوفیانی می‌دهند که به مرور زمان رد می‌شوند. نتیجه این عمل ایجاد رخوت و سستی در نگرش دینی مخاطبان می‌شود. بهتر است در زمینه مهدویت علما، دانشمندان و مراجع تقلید قلم‌فرسایی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی در پاسخ به این سوال که «برای راهنمایی مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه مهدویت چه پیشنهادی می‌توان ارایه کرد تا آنان از مضامین آثار مکتوب متقن مهدویت بهره ببرند؟» اظهار کرد: افراد اهل تحقیق و معرفت که برای تهیه کتاب، سخنرانی بزرگان و لوح فشرده در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاضر می‌شوند، پیش از هر کاری باید درباره موضوع کتاب مورد نظر خود و مولف آن تحقیق کنند، زیرا اگر کتابی که دقیق نوشته نشده باشد خوانده شود، خارج کردن محتوای نادرست از ذهن مخاطب زمان‌بر و بسیار سخت است. بنابراین، نخست باید منبع مطالعاتی را شناخت و سپس سراغ داده‌ها رفت و مخاطبان تا زمانی که نسبت به داده‌ها یقین پیدا نکرده‌اند، آن‌ها را نپذیرند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه (15 تیر‌ماه) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. این نمایشگاه به مدت یک‌ ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط