یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کتاب‌های تایوانی راهی مکزیک می‌شوند

تایوان برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادالاخارا مکزیک که بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسپانیایی زبان محسوب می‌شود با یک غرفه ویژه حضور خواهد یافت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از شینهوا، این غرفه با شعار «زیبایی‌هایی که در تایوان ساخته می شود» در مساحت 72 مترمربع کتاب‌های کودک، کتاب‌های کمیک و سایر آثار منتشر شده مصور را در کنار کتابخوان‌های الکترونیک و کتاب‌های دیجیتال ارایه می‌کند تا بازدیدکنندگان اسپانیایی زبان با آثار تایوانی آشنا شوند.

به گفته برگزارکنندگان این غرفه، ناشران تایوانی روانه مکزیک می‌شوند تا راه خود را برای ورود بیشتر به بازار کتاب های اسپانیایی زبان باز کنند.

از آنجا که کتاب‌های درسی و کمک آموزشی هم مانند کتاب های کودک و بزرگسال می‌توانند سهم عمده‌ای از بازار کتاب کشورهای اسپانیایی زبان همچون مکزیک، آرژانتین و شیلی را به خود اختصاص دهند، این‌گونه آثار هم در نمایشگاه گوالاداخارا ارایه خواهند شد.

مسوولان برگزاری این غرفه معتقدند آثار چاپی مصور می‌تواند مرز زبان را از بین ببرد و حتی مردم کشورهایی که هیچ آشنایی با تایوان و زبان این کشور ندارند، با فرهنگ غنی و توانمندی این کشور در حوزه فرهنگ آشنا شوند.

جیمی لیائو از مشهورترین تصویرگران تایوان نیز قرار شده تا طرح اصلی غرفه را با توجه به فرهنگ این منطقه نقاشی کند تا این غرفه بتواند مردم بیشتری را به سوی خود جذب کند.

در این نمایشگاه که از 30 نوامبر تا 8 دسامبر در گوادالاخارا برگزار می‌شود همچنین بازدیدکنندگان در غرفه تایوان شاهد برگزاری جلسات و سخنرانی هایی درباره کپی رایت خواهند بود.

سال گذشته این نمایشگاه بیش از 700 هزار بازدیدکننده داشت و به نظر می رسد امسال تعداد بیشتری برای حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی روانه مکزیک شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها