چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
109 عنوان کتاب هفته گذشته به حوزه «علوم اجتماعی» مربوط می‌شود

هفته گذشته یک هزار و 11 عنوان کتاب با موضوع‌های مختلف راهی بازار نشر شده است که 109 عنوان از این آثار به حوزه «علوم اجتماعی» مربوط می‌‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بر اساس گزارش «آماری هفته» بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب از شنبه (15 تیر) تا چهارشنبه (19 تیر) یک هزار و 11 عنوان کتاب در بانک اطلاعات خانه کتاب ثبت شده‌ و بیشترین تعداد کتاب‌ها به ترتیب در موضوع دین و سپس علوم عملی بوده است. پس از آن به ترتیب موضوعات ادبیات، کودک و نوجوان، علوم اجتماعی بوده و سایر موضوع‌ها قرار دارند.

‌از میان 109 عنوان کتاب حوزه علوم اجتماعی، 94 عنوان در شمار تالیفات و 15 اثر در زمينه ترجمه بود. همچنین 99 عنوان اثر در تهران و 10 عنوان اثر در شهرستان‌ها به چاپ رسیده‌اند.

از مجموع کتاب‌های حوزه علوم اجتماعی، 65 عنوان چاپ نخست و 44 عنوان تجدیدچاپ شدند. متوسط شمارگان این آثار نيز یک هزار و 655 نسخه و متوسط صفحه‌های آن‌ها 267 صفحه گزارش شده است.

شاخص‌های آماری کتاب‌های عمومی هفته گذشته بیانگر این مطلب است که کتاب «درس‌‌هایی ویژه بانوان» به بهای پنج هزار ریال، ارزان‌ترین کتاب را به خود اختصاص داده است. این اثر از سوی انتشارات آل المرتضی(ع) با شمارگان یک هزار نسخه و در 40 صفحه راهی بازار نشر شده است.

همچنین این آمار نشان می‌دهد که بیشترین شمارگان به کتاب «برنامه‌ریزی برای درس خواندن به روش قلم چی برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبستان» با شمارگان دو هزار نسخه تعلق دارد. انتشارات کانون فرهنگی آموزش این اثر را در 112 صفحه و به بهای 65 هزار ریال منتشر کرده است.

هفته گذشته 340 ناشر به تولید کتاب پرداخته‌اند. از مولفان آثار این هفته 152 نفر از بانوان و 643 نفر از آقایان بودند. همچنین تعداد مترجمان بانو، 64 نفر و تعداد مترجمان آقا، 185 نفر بود.

تعداد کتاب‌های بدون قیمت این هفته 114 عنوان و کتاب‌های افست 13 عنوان گزارش شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط