چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
زمین اهدایی هنرمند صنایع دستی کتابخانه شد

کتابخانه‌ای برای اهالی روستای قاسم‌آباد استان سیستان و بلوچستان در زمین اهدایی مهتاب نوروزی، سوزن‌دوز برجسته ایرانی، احداث شد.-

علیرضا سپاهی، مدیر روابط عمومی سازمان کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان در این باره به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتابخانه در فضای 120 متر مربع و در روستای قاسم‌آباد، محل زندگی مهتاب نوروزی احداث شده است و ساخت آن ‌کمتر از یک سال طول کشید. هزینه ساخت «کتابخانه مهتاب» 100 میلیون تومان بود که حدود 70 میلیون آن را انجمن حامی و دانش‌‌آموختگان دبیرستان جامع شمیران به عهده گرفتند. 

زینب نوروزی، از بستگان مهتاب درباره علت اهدای زمین توسط این هنرمند سوزن‌دوز گفت: در سفری که چند سال پیش به تهران داشتیم، یکی از دوستان پیشنهاد داد با توجه به استعداد بچه‌های قاسم‌آباد حیف است که کتابخانه‌ای در این روستا برای استفاده آن‌ها وجود ندارد. همین موضوع مهتاب را بر آن داشت تا زمین خود را برای احداث کتابخانه اهدا کند. 

این زمین اهدایی در قاسم‌آباد، یکی از روستاهای جنوب شرق ایران واقع شده است. حدود 70 درصد اهالی این روستا باسوادند اما تا قبل از احداث «کتابخانه مهتاب» تنها کتابخانه در دسترس اهالی، کتابخانه شهرستان ایرانشهر با حدود 20 هزار جلد کتاب بوده است. 

«کتابخانه مهتاب» 24 تیرماه، همزمان با سالگرد درگذشت مهتاب نوروزی، هنرمند ایرانی با حضور مسوولان و حامیان این طرح افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها