سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
طرح 50 ایده مهم اقتصادی در یک کتاب

کتاب «50 ایده‌ی اقتصادی که باید بدانید» که از سوی انتشارات نورا عرضه شده، نکات مهمی را که فعالان اقتصادی در فعالیت‌های روزانه خود باید مد نظر قرار دهند، برجسته کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «ادموند کانوی» نویسنده اثر، در این کتاب سعی کرده تا مفاهیم پایه‌ای اقتصاد کسب‌و کار را به طور خلاصه و با زبانی ساده در قالب عباراتی کوتاه، برای مخاطب بیان کند.

آشنایی با آموزه‌ها و اصول اقتصادی کسب وکار از نیازهای مبرم مدیران در دنیای امروز است و استفاده کاربردی از این اصول در دنیای واقعی، هم در زندگی شخصی و هم در مدیریت سازمان‌های تحت کنترل، ضروری است.

نخستین فصل کتاب با عنوان «مبانی» به مفاهیم اساسی مانند دست نامرئی، «دام مالتوس» و مزیت نسبی می‌پردازد. نویسنده در فصل بعدی که «جنبش‌ها» نام گرفته است، به بررسی سرمایه‌داری، کینزگرایی، کمونیسم، فردگرایی، اقتصاد جانب عرضه و انقلاب مطلوبیت گرایی پرداخته است. این‌که اقتصاد چگونه عمل می‌کند، محوریت سومین فصل این اثر را تشکیل می‌دهد. «بازارها ومالیه»، «مسائل» و «اقتصادهای جایگزین» عناوین دیگر فصل‌های کتاب «50 ایده‌ی اقتصادی که باید بدانید» است.

در بخشی از کتاب که به انقلاب‌های تکنولوژیکی اختصاص دارد، آمده است: «در مسئله پیشرفت اقتصادی آن‌چه که حکم انقلاب ندارد ولی حرکتی جهشی و پله‌ای است، جهش قورباغه ای نامیده می‌شود. خیلی از بخش‌ها جهان مدیون تاسیسات زیربنایی خود می‌باشند مانند ریل‌ها برای راه آهن یا برق برای یک شبکه الکتریسیته.»

کتاب «50 ایده اقتصادی که باید بدانید» با شمارگان هزار نسخه، در 209 صفحه و به بهای 100 هزار ریال روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها