دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
تجربه سفر به فضا با جفری ویکز انجام می‌شود

«شکل فضا» عنوان کتابی است که در آن نویسنده به ترسیم شکل فضا می‌پردازد. این کتاب حاصل بررسی‌ها و پژوهش‌های جفری ویکز است که عادله میرزایی‌مقدم و رضا رمضان‌پور آن را به فارسی برگردانده‌اند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر درصدد پاسخ به پرسش چگونگی شکل فضاست که با زبانی ساده و تصاویری روشن و واضح، همراه ماجراهایی داستانی، خواننده را به فضای بیکران و لایتناهی کیهان می‌برد.

كتاب «شكل فضا» شكاف بين مثال‏‌هاى ساده‌‏اى مانند نوار موبيوس و بطرى كلاين و مثال‏‌هاى پيچيده‏ رياضى را كه در سطوح بالاى‏ دانشگاهى يافت مى‏‌شوند پر مى‏‌كند. اين كتاب براى اغلب افراد علاقه‌مند قابل‏ استفاده است، زيرا براى افراد غير رياضى‏دان و دانش‌‏آموزان دبيرستانى كه نام نوار موبيوس را مى‏‌شنوند و مى‏‌خواهند بيشتر راجع به آن بدانند نوشته‏ شده است، اما نویسنده مثال‏‌هاى شهودى زيادى را نيز آورده‌‏است كه در درس‏نامه‌‏هاى دانشجويان مقاطع كارشناسى و بالاتر نيز به آن‌ها اشاره نشده است.

نویسنده در ادامه کتاب با اشاره به این‌که در گذشته تصور به دست آوردن شكل فضاى دنياى واقعى صرفاً يك رؤياى شيرين ‏بود، نوشته است: « در سال‌های اخیر در دنیای دانش دو پروژه‏ پژوهشى مستقل در حال اجرا هستند كه‏ تلاش مى‏‌كنند تا شكل فضا را با روش‏‌هاى مختلف اندازه‏‌گيرى كنند. روش بلورشناسى كيهانى که عنوان یکی از فصل‌های این کتاب است به دنبال الگويى در نحوه‏ چينش‏‌كهكشان‏‌هاست.

در مقابل، نویسنده در فصل دیگری از این کتاب روش دايره‌‏ها در آسمان را از نظر گذرانده است و از پرتوهاى مايكروويو باقی‌مانده از انفجار بزرگ استفاده کرده است.

خوانندگان این کتاب با مباحث جذاب دانش بشری در کتاب همراه می‌شوند و مسافرتی علمی را با جفری ویکز تجربه می‌کنند.

کتاب «شکل فضا» از سوی نشر پژواک در 352 صفحه به قیمت 80‌هزار ریال به فروش می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها