شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
خسروی: استفاده از دستاورد‌های «ایفلا» مهم‌تر از عضویت است

فریبرز خسروی، عضو هیات امنای انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران گفت: استفاده از دستاورد‌ها و تعامل‌های نشست‌های بین‌المللی «ایفلا» انتشار گزیده مقالات این همایش جهانی و برنامه‌ریزی بر اساس کیفیت حضور افراد از عضویت مستقیم در این سازمان بین‌المللی مهم‌تر است.-

خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران تاکنون به دلیل مشکلات مالی امکان عضویت در «ایفلا» را نداشته است اما از دستاورد‌های این همایش جهانی به طور منظم مطلع می‌شود و از آن استفاده می‌کند.

معاون پیشین سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان این که عضویت در ایفلا بحث قابل اعتنایی نیست، اظهار کرد: عضویت مستقیم در «ایفلا» نیازمند حضور فعال در کنفرانس‌ها و همایش های تخصصی این سازمان بین‌المللی است که تاکنون بودجه آن فراهم نشده است.

عضو كميسيون آسيا و اقيانوسيه «ايفلا» عنوان کرد: عضویت در ایفلا یکی از راهکار‌های تعامل کتابداران با مجامع بین‌المللی است و تبادل اطلاعات با کمیسیون‌های تخصصی ایفلا در همایش‌های سالیانه و آگاهی از نقطه‌نظر‌های کتابداران جهان در جریان نشست‌های تخصصی، از عضویت مستقیم در این سازمان موثر‌تر است.

عضو پیشین هيات علمي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ایران با بیان این‌که اگر شرایط حضور در ایفلا برای انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی فراهم شود، خوب است، عنوان کرد: استفاده از مباحث مهمی که در کمیسیون‌های تخصصی نشست‌های سالیانه «ایفلا» مطرح می‌شوند، بسیار کاربردی‌تر از تلاش برای عضویت مستقیم است.

معاون پیشین سازمان اسناد و كتابخانه ملي ایران با اشاره به داشتن برنامه‌ای منظم برای استفاده از دستاورد‌های نشست‌های تخصصی کتابداری در سطح بین‌المللی، عنوان کرد: تشریح دستاورد‌های افرادی که در «ایفلا» مقاله ارایه می‌کنند و همچنین انتشار گزیده‌های این مقاله‌ها  با نگاه گزینشی می‌تواند، جنبه‌های کاربردی این همایش‌ها را آشکار کند.

خسروی با بیان این‌که مشارکت‌های مدنی اساس شکل‌گیری انجمن‌های علمی و تخصصی کشور باید باشند، عنوان کرد: مشارکت مدنی فعال افراد یک صنف و یا گروه علمی تخصصی به ویژه در مباحث فرهنگی و کتابداری می‌تواند صنف‌های خصوصی با رویکرد‌های تخصصی، را  به اهداف خود نزدیک‌تر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط