یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
راه اندازی شهر بزرگ کتاب در چین

ناشران چینی برای توسعه و بهبود سیستم توزیع کتاب‌های دیجیتال و الکترونیک در این کشور دست به ابتکار تازه‌ای زدند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از شینهوا، موسسه چاپ و نشر سینو یونایتد، موسسه نشر جوینت و چوانگ هوا بخشی از موسساتی هستند که در این پروژه مشترک سهیم شده‌اند.
 
ناشران کشور چین در راهی گام گذاشته اند تا با اتحاد با یکدیگر بزرگ‌ترین شهر کتاب کشور را تا آخر ژوییه راه‌اندازی کنند. این شهر کتاب با هزار عنوان کتاب دیجیتال آغاز به کار می‌کند و دوستداران کتاب می‌توانند کتاب های مورد علاقه خود را با کمترین بهای ممکن خریداری کنند. در این فروشگاه بزرگ، کتاب‌های الکترونیک که به تازگی وارد بازار شده‌اند با بهای 30 درصد کمتر از مشابه کاغذی آن به فروش می‌رسد و کتاب های قدیمی‌تر را حتی تا 60 درصد ارزان‌تر از کتاب‌های چاپی آن می‌توان یافت. 

مطالعه کنندگان این کتاب‌ها نه تنها از فراوانی کتاب‌های در دسترس می‌توانند لذت ببرند بلکه به مجموعه‌ای کامل از کتاب ها هم دسترسی می‌یابند چون قرار است میلیون ها جلد کتاب در کاتالوگ این شهر کتاب گنجانده شود. 

ترنس لئونگ وینگ چانگ، مدیر کل موسسه نشر سینو یونایتد در این باره گفت: توسعه و پیشرفت کتاب‌های الکترونیک در هنگ‌کنگ بسیار آهسته‌تر از اروپا و ایالات متحده آمریکاست و با ایجاد شهر بزرگ کتاب دیجیتال، این حرکت در هنگ‌گنگ نیز شتاب می گیرد. وی افزود: پیش از این نیز ناشران چینی در نشر کتاب های الکترونیک دست داشتند ولی هرگز به این صورت عناوین زیادی از کتاب‌ها را به یکباره روانه بازار نکرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها