شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
ولاسکو به مطالعه کتاب بسنده نمی‌کند

علی کُرده، مربی، گزارشگر و کارشناس والیبال کشورمان دلیل اصلی پیشرفت والیبال ایران را برنامه‌ریزی 25 ساله فدارسیون والیبال برای آموزش‌های پایه برمبنای کتا‌ب‌های علمی و اصولی این ورزش عنوان کرد و خولیو ولاسکو را یک مربی افسانه‌ای دانست که با وجود مطالعه گسترده در حوزه والیبال، تنها به خواندن کتاب در این حوزه بسنده نمی‌کند، بلکه خودش صاحب نظریه در حوزه والیبال است و کتاب‌هایی منتشر نشده در ذهن او وجود دارند.-

 کُرده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)‌، اظهار کرد: آشنایی با تازه‌‌ترین تاکتیک‌ها و علوم روز ورزش والیبال،‌ امتیازی است که خولیو ولاسکو، سرمربی تیم بزرگسالان کشورمان، به واسطه سال‌ها مطالعه کتاب‌های این ورزش از آن برخوردار است.

کُرده اظهار کرد: به یقین هنگامی که ولاسکو از تیم ملی ایتالیا جدا شد و حدود 13 سال از عرصه مربیگری دور ماند، برای فاصله نگرفتن از سطح یک والیبال جهان به مطالعه و تحقیق در علم روز این ورزش پرداخت. این مربی با قبول کردن هدایت تیم ملی کشورمان، به نوعی خود را در جهان  مربیگری والیبال احیا کرد.

گزارشگر برنامه «توپ و تور» شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران با تمجید از نتایج خیره‌کننده تیم والیبال کشورمان در مسابقات لیگ جهانی والیبال، اضافه کرد: این موفقیت بزرگ، پیش‌زمینه‌هایی داشت و نمی‌توان از نقش مربیان داخلی در موقعیت فعلی والیبال ایران به راحتی گذشت.

وی افزود: زمانی که ولاسکو به ایران آمد، بسیاری از بازیکنان فعلی تیم بزرگسالان، رده‌های سنی پایه را پشت‌سر گذشته و به تیم ملی راه یافته بودند. بدون شک، مربیان داخلی زحمات زیادی را برای آموزش تئوری و عملی این بازیکنان متحمل شدند و ولاسکو تلاش همه آن‌ها را به ثمر رساند.

کُرده درباره نوع کار و شخصیت سرمربی تیم ملی والیبال ایران توضیح داد: ولاسکو به عنوان یک مربی با دانش و مطالعه در سطح جهان شناخته می‌شود. وی علاوه بر مطالعه در حوزه علم ورزش والیبال، مطالعات روانشناسی زیادی هم دارد. هدایت صحیح تیم ایران در مواقع حساس و سرنوشت‌ساز، به خوبی این حرف را تایید می‌کند. درباره ولاسکو این را هم باید گفت که وی یک مربی افسانه‌ای است اما تنها به مطالعه کتاب بسنده نمی‌کند، بلکه خودش صاحب نظریه در حوزه والیبال است و کتاب‌هایی منتشر نشده در ذهن او وجود دارند.

کارشناس والیبال شبکه سوم سیما درباره کلاس‌های آموزشی سرمربی آرژانتینی تیم ایران، گفت: مساله‌ای که باعث رنجش خاطر ولاسکو شده، تقاضای مربیان ایرانی برای شرکت در دوره‌های مربیگری پیشرفته کشور ایتالیا است. وی اعتقاد دارد از زمان ورودش به کشورمان، هیچ‌یک از مربیان ایرانی در جلسات تمرینی‌اش حاضر نشده‌اند اما خواهان حضور در ایتالیا هستند و این درحالی است که شاید مربیان ما نمی‌دانند مدیریت کلاس‌های آموزش مربیگری پشرفته ایتالیا بر عهده شخص ولاسکو است و این مربی منابع و کتاب‌های روز والیبال را برای آموزش مربیان معرفی می‌کند.

تیم ملی ایران امشب (شنبه 22 تیرماه) در آخرین دیدارش از  مسابقات گروه B لیگ جهانی والیبال، با هدایت خولیو ولاسکو به مصاف تیم آلمان می‌رود. ملی‌پوشان کشورمان که شب گذشته با نتیجه قاطع سه بر صفر آلمان را درهم کوبیدند. در صورت تکرار پیروزی مقابل نماینده اروپا، ایران جایگاه سوم گروه B این مسابقات لیگ جهانی والیبال 2013 را به خود اختصاص خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط