پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
ترجمه قوانین و مقررات هندبال ساحلی در بازار ایران

کتاب قوانین و مقررات هندبال ساحلی که سال 2010 از سوی فدراسیون جهانی هندبال منتشر شده است، به تازگی از سوی انتشارات سروش دانش و با همکاری فدراسیون هندبال روانه بازار نشر کشورمان شد.-

علی‌اصغر پورمقدم، رییس کمیته داوران فدراسیون هندبال و مترجم این اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب نخستین اثر مکتوب قوانین و مقررات تخصصی هندبال ساحلی و دربرگیرنده 18 قانون این وزرش به انضمام توضیحات و مقدمات است.

 وی افزود: هفته گذشته پیش از آغاز رقابت‌های لیگ سراسری کشور، کمیته داوران فدراسیون 15 جلد از این کتاب را همراه 20 عدد توپ مخصوص هندبال ساحلی برای هر یک از هیات‌های استانی ارسال کرد و جالب است که بدانید مطالعه این‌ کتاب به حدی تاثیرگذار بود که در هفته اول مسابقات لیگ دسته اول، هیچ اعتراضی به قضاوت داوران مسابقات نشد.

پورمقدم شمارگان این کتاب در نوبت اول را هزار نسخه اعلام کرد و توضیح داد: از آن‌جایی که تاریخ انتشار این کتاب سال 2010 است، ترجیح دادیم چاپ اول آن را به هزار نسخه محدود کنیم. فدراسیون جهانی هندبال در نظر دارد به زودی ویرایش جدید این کتاب را منتشر کند و به این ترتیب با دریافت ویراست جدید قوانین و مقررات هندبال ساحلی، این کتاب در چاپ دوم شمارگان بیشتری خواهیم داشت.

رییس کمیته داوران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران درباره ایراداتی که در کتاب اصلی وجود داشت، توضیح داد: در متن کتاب اصلی، اشتباهاتی به چشم می‌خورد که آن‌ها را یادداشت و برای کنفدراسیون هندبال آسیا ارسال کردم. یکی از این اشکالات، درباره قانون اکس‌کلود (اخراج بازیکن از زمین با در نظر گرفتن جریمه سنگین) بود که در این باره توضیحاتی را هم برای کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا ذکر کردم.

پورمقدم در پایان از تنظیم کتاب مقررات و قوانین هندبال سالنی خبر داد و گفت: این کتاب قرار است به زودی با ترجمه جواد زارع، عضو سابق کمیته دانش و پژوهش فدراسیون هندبال، روانه بازار نشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط