چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
فهرست ششم لاک‌پشت پرنده رونمایی می‌شود

ششمین فهرست «لاک‌پشت پرنده» با معرفی کتاب‌های برگزیده فصل تابستان 1391 منتشر شد. این فهرست هفته آینده با حضور تعدادی از نویسندگان و مترجمان برگزیده، در فروشگاه مرکزی شهرکتاب به مخاطبان ادبیات کودک و نوجوان معرفی می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی شهر کتاب، ششمین فهرست «لاک‌پشت پرنده» با معرفی کتاب‌های برگزیده فصل تابستان 1391 منتشر شد. این فهرست هفته آینده طی مراسمی با حضور تعدادی از نویسندگان و مترجمان برگزیده در فروشگاه مرکزی شهرکتاب به مخاطبان ادبیات کودک و نوجوان معرفی می‌شود. فهرست ششم متشکل از کتاب‌هایی است که 6 تا سه لاک‌پشت کسب کرده و عنوان برترین‌های آن فصل را به خود اختصاص داده‌اند.
 
«لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان است که با همکاری فصلنامه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و مؤسسه شهرکتاب تهیه می‌شود. 

گروهی از منتقدان و کار‌شناسان پس از بررسی کتاب‌های هر فصل، تعدادی از کتاب‌های برگزیده و مناسب را که شایسته معرفی به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان است، در فهرست «لاک‌پشت پرنده» تدوین می‌کنند. این کتاب‌ها پیشتر در رده‌های عالی، خوب و کتب راه‌یافته اعلام می‌شدند، اما از فهرست پنجم به بعد، تعداد لاک‌پشت‌هاست که رتبه‌بندی کتاب‌ها را معین می‌کند. به این ترتیب که آثار سوم تا ششم لاک‌پشت امتیاز می‌گیرند و کتاب‌هایی که شش لاک‌پشت گرفته باشند، عالی‌ترین کتب فصل به حساب می‌آیند. 

در مراسمی که قرار است دوشنبه، 24 تیر، ساعت 18، در فروشگاه مرکزی شهرکتاب برگزار شود، تعدادی از پدیدآورندگان برگزیده فهرست ششم با مخاطبان دیدار خواهند کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها