چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
«رفتار‌درمانی» به قلم حبیب‌الله قاسم‌زاده منتشر شد

مجموعه پژوهش‌های حبیب‌الله قاسم‌زاده در کتابی با عنوان «رفتار درمانی» به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این کتاب که ویراست سوم آن منتشر شده است، زمینه، مسایل و دور‌نمای این نوع از درمان مورد بررسی قرار گرفته است. رفتار‌درمانی از دهه 1950 و با فرمول‌بندی یافته‌های نظری و آزمایشگاهی و ابداع روش‌های نظام‌یافته در درمان اضطراب و هراس‌ها توسط «ولپه» وارد عصر جدیدی شد، اما در طی این مدت رفتار‌درمانی چه از نظر مفهومی و چه از نظر گستره و کاربرد،تحولات شگرفی پیدا کرده است. رفتار‌درمانی به عنوان شاخه‌ای مستقل و بالنده از دانش روانشناسی، به عنوان جزو بنیادی و جدایی‌ناپذیر از روانشناسی محسوب می‌شود.

مولف این کتاب، در 10 بخش به بررسی رفتار‌درمانی پرداخته است. پس از مقدمه‌ای از سوی نویسنده، مخاطبان با شکل‌گیری رفتار‌درمانی در ایران آشنا می‌شوند و در بخش بعدی تعریف رفتار‌درمانی امروزی را به قلم این نویسنده می‌خوانند.

مشخصات رفتار‌درمانی امروزی و اشاره به چند تصور نادرست درباره رفتار‌درمانی امروزی در کنار مسایل قابل بحث در رفتار‌درمانی امروزی دیگر مباحث این کتاب را تشکیل می‌دهد.

قاسم‌زاده در بخش دیگری از این کتاب به حقوق بیماران و اخلاق در رفتار‌درمانی نیز پرداخته است و سمت‌گیری‌های رفتار‌درمانی در آینده را نیز در این کتاب متصور شده است. پنج پیوست پایانی این کتاب به معرفی رویارویی و پردازش هیجانی، شناخت و افسردگی و دیگر مدل‌های رفتار‌درمانی می‌پردازد.

ویراست سوم کتاب «رفتار‌درمانی» بهار امسال با شمارگان هزار و 100 از سوی انتشارات ارجمند و با قیمت 11‌هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها