چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
گفت‌وگو با نویسنده کتاب «گُمجن» در شماره 388 ماهنامه صف

شماره 388 ماهنامه صف از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. در این شماره کتاب «آشنایی با بمب‌های هوایی جهان» معرفی و گفت‌وگویی با جهانگیر جمیلی، نویسنده کتاب «گُمجن» انجام شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شماره 388 نشریه صف تیرماه 1392 از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

این ماهنامه با سردبیری سرهنگ علی سجادی منتشر شده است و سرهنگ مجتبی جعفری، محمد واشقانی فراهانی، مهدی رحمتی، رویا شاه‌حسین‌زاده، سعید کلاهی و سمانه سادات میرمحمدی برخی از همکاران این شماره بوده‌اند.

جایگاه شایسته سالاری در مدیریت اسلامی، بررسی تطبیقی قطعنامه‌های شورای امنیت، همراه با صدای بال‌ها، خاطرات پدافندی، شرح مقاومت نیروی هوایی در واقعه 1320 و رقابت برای وحدت، عنوان‌های برخی مطالب شماره‌ 388 نشریه صف است.

سرمقاله این شماره با عنوان «مهربانی می‌آید» به ماه رمضان پرداخته است و سپس مطلبی با عنوان «میثاق رهبری» آمده که بیانات مقام معظم رهبری را درباره انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بر دارد.

گفت‌وگو با سرتیپ دوم جهانگیر جمیلی از فرماندهان گُمجن (گروه مشترک جنگ‌های نامنظم غرب کشور) یکی از مصاحبه‌های شماره 388 ماهنامه صف است. به تازگی کتاب‌هایی با عنوان «گُمجن» و «عملیات تاخت گُمجن عشایری» به قلم او منتشر شده است.

«جنایت علیه بشر» عنوان مقاله‌ای است که به کوشش اکبر نوشاد و به مناسبت هشتم تیرماه، سالروز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی تهیه شده است. این مقاله به کارگیری سلاح‌های شیمیایی را از سوی متجاوزان بعثی در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در سه دوره و به همراه ابعاد آن مورد بررسی قرار داده است.

بررسی تطبیقی قطعنامه‌های شورای امنیت در قبال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز مقاله دیگری است که با نگاهی تحلیلی و تطبیقی به قطعنامه‌های صادر شده از سوی سازمان ملل در سال‌های جنگ می‌پردازد.

«خاطرات پدافندی» عنوان بخشی است که بر اساس خاطرات سرهنگ فنی بازنشسته، علی اصغر هزارجریبی و از سوی تحریریه نشریه صف تدوین شده است.

بخش اولِ مقاله‌ای با عنوان شرح مقاومت نیروی هوایی در واقعه شهریور 1320، در شماره 388 نشریه جای گرفته است. این مقاله در بخش نخست، رویداد‌های آن دوران را از سوم شهریور تا صبح هشتم شهریور 1320 بیان می‌کند.

مقاله «آشنایی با ارتش‌های جهان» هم در این شماره به ارتش کشور نیجریه پرداخته است. همچنین این نشریه در قالب مطلبی با عنوان «نگاهی به جهان مسلح» تسلیحات روز جهان را معرفی کرده است.

در پایان این شماره از ماهنامه صف، جلد دوم کتاب «آشنایی با بمب‌های هوایی جهان» معرفی شده است. این کتاب، ترجمه و تالیف یعقوب اصلانی و از سوی نشر آجا به چاپ رسیده است.

شماره 388 ماهنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران «صف» در 44 صفحه و به بهای 10‌ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها