دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
سخنرانی نسخه‌پژوهان ایرانی در کارگاه آموزشی «مخطوطات و نسخ خطی» آلمان

اکبر ایرانی، جواد بشری و محمدحسین حکیم از پژوهشگران نسخه‌شناس و فهرست‌نویس در کارگاه آموزشی «مخطوطات و نسخ خطی با نگاهی به نسخه‌های خطی ایران، عراق و آلمان» که 24 و 25 تیرماه در دانشگاه «ماربورگ» آلمان برپا می‌شود، سخنرانی می‌کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب، دکتر اکبر ایرانی در کارگاه آموزشی «مخطوطات و نسخ خطی با نگاهی به نسخه‌های خطی ایران، عراق و آلمان» که 24 و 25 تیرماه (15 و 16 جولای) در دانشگاه «ماربورگ» آلمان برگزار خواهد شد، سخنرانی خواهند کرد. 

در این کارگاه ایرانی، مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب با موضوع «نگاهی به سهم ایرانیان در تالیف متون عربی و تحقیق و تصحیح آن‌ها در عصر حاضر» سخن خواهد گفت. همچنین جواد بشری، نسخه‌شناس، مصحح و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران با عنوان «فارسی‌نویسی در بغداد، بر پایه نسخ خطی پیش از سده نهم هجری» و محمدحسین حکیم، فهرست‌نویس و نسخه‌شناس با عنوان «بررسی تطبیقی روش‌های سنتی و نوین فهرست‌نگاری نسخه‌های خطی در ایران» سخنرانی می‌کنند.

در این کارگاه آموزشی درباره روش‌های بررسی نسخه‌های خطی و پیشرفت‌های جاری (رویکرد تطبیقی با نگاهی به نسخه‌های خطی ایران، عراق و آلمان) بحث خواهد شد. کارگاه «مخطوطات و نسخ خطی با نگاهی به نسخه‌های خطی ایران، عراق و آلمان» از سوی مرکز مطالعات خاور دور و خاورمیانه («عمادالدین شیخ‌الحکمایی»، «لسلی ترامونتینی» و «کریستوفر ورنر») برپا می‌شود.

از دیگر سخنرانان در این کارگاه آموزشی می‌توان به «اسامه نقشابندی» (بغداد)، «ظامیه محمد عباس» (تکریت)، «حسین جهاد ظهیرالحسنی» (نجف)، «عمادالدین شیخ‌الحکمایی» (ماربورگ/ تهران)، «زابینه اشمیتکه» (برلین)، «حسن انصاری» (برلین)، «الیو ماسروا» (مونستر) و «کورنلیوس برتولد» (لیپزیک) اشاره کرد.
 
کارگاه «مخطوطات و نسخ خطی با نگاهی به نسخه‌های خطی ایران، عراق و آلمان» 24 و 25 تیرماه (15 و 16 جولای) در دانشگاه ماربورگ آلمان برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها