جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
«اعترافات شهر خدا» افشا شد

داستان روایت‌گونه‌ای با نام «اعترافات شهر خدا» به قلم سیدمجید حسینی منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب در دو بخش «سفر به شهر خدا» و «سفر به شهر ظواهر» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در بخشی از کتاب «اعترافات شهر خدا» آمده است: «در این سفر سه پسر همراهم هستند؛ دو درون و یکی بیرون؛ جنگ و دعوا، قیل و قال و گفت‌وگوی این سه پسر تمام مسیر سفرم را به هم ریخته و سفرم شده آشتی دادن این سه نفر. پسر اول، جوانی است در درونم که 10 سال پیش در چنین روزهایی به این سرزمین آمده سخت مودب است، اهل قرآن، اهل نماز و همه متون مذهبی. اصلا پسر متن است؛ متن تاریخ در مدینه و مکه. 

پسر دوم اما سخت بازیگوش است. گوشش به حرف‌ها و متن‌ها بدهکار نیست؛ تو گویی زاده شده که اصلا گوش ببندد و دهان باز کند. خرده‌گیر است و بهانه‌جو. به دخمه‌ها و کوچه پس‌کوچه‌ها سرک می‌کشد، پشت متن را می‌خواند، فاصله سفید بین سطور را، اصلا از هر چه خط‌کشی است می‌گذرد، بازیگوشی ذاتش است و با هر چیزی اسباب‌بازی ساختن. اصلا این پسر کلا پسر حاشیه‌هاست و فقط روی خط راه می‌رود.
غیر از این دو پسر، پسر سومی هم هست که جز من است اما در بیرونم. بخشی از وجود اما خارج از وجود؛ پسرم امیر که او هم همراهم هست و تمام سفرم را تحت تاثیر قرار داده. و این سومی از هر دو آن قبلی‌ها عجیب‌تر؛ تو گویی برای او کل دنیا سفر است. این سفر و این روایتم شد قیل و قال این سه پسر در درونم و بیرونم...»

این کتاب با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، در 216 صفحه و بهای هشت هزار و 500 تومان از سوی نشر سوره مهر منتشر شده است.

سیدمجید حسینی فارغ‌التحصیل مقطع دکترای علوم سیاسی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او نخستین سفرنامه فرهنگی خود را که تکه‌هایی از سفر حج است، با عنوان «کلوخ‌های بلور» منتشر کرد و در سال‌های اخیر هم دومین سفرنامه‌اش که شرح سفر علمی وی به آمریکا بود، با عنوان «هاروارد مک‌دونالد» به چاپ رسید.

کتاب «اعترافات شهر خدا» شرح سفر مجدد او به حجاز است که پس از 10 سال با نگاهی متفاوت به سفر حج و فضای فرهنگی و اجتماعی این سرزمین می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها