شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
پخش برنامه «با کتابداران» از رادیو کتاب

سید محمود سبحانیان، مدیر طرح و برنامه‌ریزی رادیو کتاب گفت: برنامه «با کتابداران» به تهیه‌کنندگی زهرا نصرالهی و سردبیری دکتر امیر‌رضا اصنافی، دبیر انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران هر دوشنبه ساعت 19 و 30 تا 20 از رادیو کتاب پخش می‌شود.-

سبحانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: مخاطبان می‌توانند تکرار برنامه «با کتابداران» را ساعت 24 همان روز، از رادیو کتاب موج FM ،ردیف 5/89 مگاهرتز و همچنین وبلاگ انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران گوش کنند.

وی درباره ایده تولید این برنامه رادیویی اظهار کرد: این برنامه به معرفی پیدایش علم کتابداری در ایران و جهان، ارایه پژوهش‌های مرتبط در حوزه کتاب، معرفی پایان‌نامه‌های این بخش با توجه به جدید‌بودن علم اطلاعات و دانش‌شناسی در میان مخاطبان عمومی و حتی تخصصی می‌پردازد.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی رادیو کتاب درباره اهمیت این برنامه رادیویی اظهار کرد: برنامه «با کتابداران» از این نظر اهمیت مضاعف دارد که جوامع برای رسیدن به پیشرفت باید اطلاعات خود را به روز کنند و ارتقای سطح فرهنگی کتابخانه‌ها از طریق به روز کردن اطلاعات و دانش کتابداران می‌تواند با کتابخوان کردن مراجعان، جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کند.

وی با بیان این‌‌که هنوز بسیاری از افراد از جایگاه، وظایف و نقش کتابداران در جامعه و کتابخانه‌ها آگاه نیستند، اظهار کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از افراد کتابداران را آرشیو کننده کتاب می‌دانند و از وظایف مشاوره‌ای آن‌ها برای کمک به محققان و پژوهشگران آگاه نیستند.

سبحانیان با بیان این‌که حق کتابداری در جامعه ما هنوز ادا نشده است، اظهار کرد: بیان نقش و وظایف کتابداران، ترویج کتابداری اجتماعی و کتابخانه‌رفتن به عنوان یک فرهنگ عمومی، معرفی کتابداران پیشکسوت و پایان‌نامه‌های مرتبط با کتابداری برای به روز کردن اطلاعات دانشجویان کتابداری، از مهم‌ترین اهداف این برنامه است.

تولید برنامه «پیشخوان» با رویکرد سیاسی

مدیر طرح و برنامه‌ریزی رادیو کتاب با اشاره به تولید برنامه «پیشخوان» گفت: این برنامه با محوریت سیاسی و به تناسب شعار و نامگذاری سال بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری از دو هفته دیگر، آغاز می‌شود.

سبحانیان عنوان کرد: محوریت این برنامه رویکرد سیاسی است و به معرفی کتاب‌های سیاسی می‌پردازد اما در طول هفته وارد حوزه‌های اقتصاد، سیاست، خانواده و مهدویت نیز خواهد شد.

وی درباره زمان این برنامه اظهار کرد: برنامه پیشخوان هر روز ساعت 20 شب به مدت 25 دقیقه از رادیو کتاب پخش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط