یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
انتشار خاطرات آلبر کامو از زاویه دید معلم فلسفه‌اش

کتابی شامل خاطرات آلبر کامو به قلم معلم فلسفه وی به زودی در ایران منتشر می‌شود. سعیده بوغیری که این اثر را با نام «خاطرات کامو» از زبان فرانسه ترجمه کرده معتقد است نثر و نگاه ژان گرینیه، نویسنده این کتاب و کامو بسیار به هم شبیه است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بوغیری این کتاب را حاوی خاطرات کامو از زبان استاد فلسفه‌اش معرفی کرد و گفت: کامو را در جهان با آثار فلسفی‌اش می‌شناسند اما کمتر کسی است که به سراغ فردی برود که کامو را با فلسفه آشنا کرده است. ژان گرینیه شخصیتی شناخته شده در فرانسه محسوب می‌شود، اما هنوز در ایران ناشناخته مانده و  افراد اندکی هستند که او را به خوبی بشناسند.

این مترجم افزود: در ایران انتشار آثار اغلب از سلیقه مخاطب پیروی می‌کند و با وجود این‌که برخی از آنان به چاپ‌های چندم می‌رسند، اما نویسندگان مطرحی هم هستند که ناشناخته می‌مانند.

به گفته بوغیری، گرینیه از دوران کودکی با کامو آشنا بوده و در این کتاب هم خاطراتی را از دوران کودکی تا بزرگسالی وی آورده است. وی ادامه داد: شیوه تفکر این دو شخصیت آنقدر به هم نزدیک بوده که در هنگام ترجمه گاهی فراموش می‌کردم این اثر را کامو ننوشته است.

کامو در حوزه‌ فلسفه خود را مدیون ژان گرینه می‌داند و دو کتاب نخست خود را به وی تقدیم کرده است. گرینیه نویسنده و فیلسوفی فرانسوی بود که در سال 1898 میلادی در پاریس به دنیا آمد و در سن 73 سالگی از دنیا رفت. او یکی از افراد تاثیرگذار در زندگی کامو است.

این کتاب  از سوی نشر افراز منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها