چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
آيين زندگی از زبان شهيد رمضان خواندنی شد

مجموعه سفارش‌ها، موعظه‌ها و رهنمودهای امام علی(ع) به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) در قالب کتاب آيین زندگی به عنوان تازه‌ترین بازنویسی سیدمهدی شجاعی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شجاعی در این اثر به بازنویسی و ترجمه وصایای امیرالمومنین علی(ع) پس از پایان جنگ صفین و بحبوحه تمامی ماجراهای منجر به پایان این جنگ برای فرزندش امام حسن مجتبی(ع) پرداخته است.

کتاب آيين زندگی از چند نظر متنی عجیب و شگفت‌آور است. نخستین وجه، به زمان و موقعیت نگارش این اثر باز می‌گردد. امام علی(ع) درست در بحبوحه ماجرای پایان جنگ صفین و غوغای حکمیت، این یادداشت‌ها را نه به صورت خصوصی و عرف وصیت‌نامه‌نویسی در روزگار خویش که به صورتی شفاف و عریان در برابر زمان و زمانه خویش و بدون اشاره به مشکلات جاری پیش روی خود و به صورتی غیرمحرمانه نوشتند که بدون شک نشان از اهمیت داشتن متن آن فراتر از یک وصیت‌نامه معمولی است.

از سوی دیگر، مخاطب متن این وصیت‌نامه فردی است که خود دارای علم ذاتی و لدنی است و محتاج چنین دستورالعمل‌هایی نیست و همین مساله اهمیت متن این کتاب را دو چندان می‌کند. هچنین در نخستین فراز از آن، نویسنده در توصیف خود از عبارت ایستاده در آستانه مرگ و نظاره‌گر شتابان زمان یاد می‌کند که نشان از باورمندی و روحیه فرا مادی راوی این متون و مخاطب قرار دادن تمامی شیعیان و معتقدان به خود تحت لوای نام فرزندش دارد.


چاپ هشتم کتاب آيین زندگی با شمارگان یک هزار نسخه با بهای 45 هزار ريال از سوی انتشارات کتاب نیستان به تازگی روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط