چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۸
نخستين دانشکده مطالعات جهان آغاز به‌ كار كرد

نخستين دانشكده مطالعات جهان به منظور بررسي آثار ملي و ترجمه‌هاي فارسي ديگر كشورها به صورت غيررسمي كار خود را آغاز كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) و به نقل از روابط عمومي دانشگاه تهران، فعاليت رسمي نخستين دانشکده مطالعات جهان كه با هدف مطالعه آثار ملي، كتاب‌هاي برگردانده شده به فارسي و بررسي آداب، رسوم و فرهنگ کشورهاي ديگر با رويکردي ملي و بين‌رشته‌اي راه‌اندازي شده، ارديبهشت‌ماه سال آينده آغاز مي‌شود.

گودرز ميراني،‌ كارشناس روابط عمومي مركز مطالعات اروپا و آمريكاي شمالي در گفت‌وگو با ايبنا درباره افتتاح اين مركز گفت: با توجه به نقش منابع خارجي در دانشگاه‌هاي كشور، ايجاد دانشكده‌اي كه به بررسي منابع،‌ آداب و رسوم و فرهنگ ديگر كشورها بپردازد،‌ از نيازهاي اساسي به شمار مي‌آمد. در اين راستا، در جلسه‌ 29 بهمن‌ماه هيات رئيسه دانشگاه تهران، ايجاد اين دانشكده به تصويب رسيد و خوشبختانه اين مركز، اوايل هفته جاري فعاليت خود را به صورت آزمايشي آغاز كرد.

وي ادامه داد: انديشه ايجاد مركز مطالعات کشوري براي اولين بار در سال 1383 و با راه‌اندازي موسسه مطالعات آمريکاي شمالي و اروپا در دانشگاه تهران مطرح شد و در همان سال، تعدادي از دانشجويان رشته مطالعات آمريکا را در مقطع کارشناسي ارشد پذيرش كرد.

ميراني يادآور شد: هدف از ايجاد اين مركز، مطالعه آثار، منابع دانشگاهي، فرهنگ و ... ساير کشورهاي جهان است كه به صورت مركزي براي پذيرش دانشجو در رشته‌هاي مطالعات بريتانيا، فرانسه و روسيه درآمد و سرانجام در ادامه اين راه، مركز مطالعات جهان نيز تاسيس شد.

وي افزود: دانشگاه تهران با ايجاد اين دانشكده، رويش علمي و معرفتي جديدي را در عرصه نماد علم و فرهنگ ايران به ارمغان آورد. همچنين رشته‌هاي جديدي در حوزه آثار كشورهاي آلمان، هند، اسپانيا و آمريکاي لاتين به تصويب رسيده و طرح راه‌اندازي مطالعات کشورهاي ديگر نيز تدوين شده و در دست بررسي است. 

دانشكده مطالعات جهان در گام نخست خود، 20 دانشجو در سه رشته تازه تاسيس جذب كرده است. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها