سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
سایت اسناد تاریخی «دنیای زنان در عصر قاجار» معرفی می‌شود

نشست معرفی سایت «دنیای زنان در عصر قاجار» که از منابع مهم اسنادی زنان در دوره قاجار پس از ورود عکاسی به ایران است، چهارشنبه (12تیرماه) با حضور استادان و همکاران این سایت در انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برپا خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی انجمن زنان پژوهشگر تاریخ نشست معرفی سایت «دنیای زنان در عصر قاجار» با حضور استادان و پژوهشگران حوزه تاریخ و مطالعات زنان چهارشنبه (12تیرماه) در این انجمن برپا می‌شود.

در این نشست افسانه نجم‌آبادی، استاد دانشگاه هاروارد و پژوهشگر حوزه تاریخ و فاطمه صادقی‌گیوی، استاد و پژوهشگر حوزه زنان درباره نقش اسناد، مدارک، تصویر و عکس‌های سایت «دنیای زنان در عصر قاجار» در پژوهش‌های این دوره که پس از ورود دوربین عکاسی در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار به ایران اتفاق افتاد، سخنرانی خواهند کرد.

این سایت با استفاده از تکنولوژی دیجیتال، اسنادی مانند قباله‌نامه‌های ازدواج و دیگر مسایل مرتبط با آن‌ها که در خانواده‌ها وجود دارد، گردآوری کرده و به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار کاربران قرار داده است.

نشست معرفی سایت «دنیای زنان در عصر قاجار» چهارشنبه (12 تیرماه) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در انجمن زنان پژوهشگر تاریخ به نشانی میدان انقلاب، خیابان آزادی، بعد از جمالزاده جنوبی، خیابان نوفلاح، خیابان دیلمان، شماره 21 برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها