سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
اندونزی میهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2015 شد

کشور اندونزی به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت درسال 2015 برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته یورگن باس مدیر این نمایشگاه بین المللی، قرارداد مربوط به این زمینه اوایل ماه ژوئن میان مقامات این نمایشگاه و وزارت آموزش و فرهنگ اندونزی به امضا رسیده است.

در سال جاری برزیل میهمان این نمایشگاه است و در سال آینده نیز فنلاند میهمان افتخاری بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست.

یورگن باس دیروز دوشنبه اول جولای (10 تیر) با اعلام این خبر افزود: اندونزی ادبیات، استعداد و فرهنگ غنی سرزمینی را معرفی می کند که ما در کشور آلمان آن را نمی شناسیم. ادبیات این کشور که بزرگترین مجمع الجزایر دنیا به شمار می رود متاثر از سنت بسیار قدیمی نقل قول شفاهی و شعر پر معنی و سنت نثر نویسی آن است. از مشهورترین نویسندگان این کشور می توان به پرامودیا آنانتا تور (1925 – 2006) اشاره کرد که بیش از 30 اثر را به رشته تحریر درآورد و آثارش به 20 زبان ترجمه شده است. وی سال ها به عنوان بخت کسب جایزه نوبل ادبی محسوب می شد.

آندره آ هیراتا یکی از معدود نویسندگان جوان اندونزیایی است که کتاب زندگینامه شرح حال جوانی او با عنوان «گروه رنگین کمان» در سال جاری در انتشارات هانزر منتشر شده است.ادبیات اندونزی در خارج از مرزهای این کشوربسیار کم معرفی شده است.

طبق اعلام نمایشگاه فرانکفورت در اندونزی بیش از هزار انتشاراتی وجود دارد ولی تا کنون تنها 267 عنوان کتاب از نویسندگان این کشور به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها