دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
«شوخ طبعی در مطبوعات شیراز» کتاب شد

کتاب 528 صفحه‌ای «شوخ طبعی در مطبوعات شیراز» به‌ قلم سیروس رومی، نویسنده و روزنامه‌نگار از سوی بنیاد فارس‌شناسی منتشر شد. وی در این کتاب مطالب طنز، کاریکاتور و کاریکلماتور 50 روزنامه قبل از انقلاب و 10 روزنامه بعد از انقلاب را جمع‌آوری کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رومی گفت: کتاب «شوخ طبعی در مطبوعات شیراز» شامل مطالب فکاهی و لطیفه‌هایی است که مطبوعات شیراز طی فعالیت‌شان به‌منظورهای خاصی آن‌ها را چاپ کرده‌اند.
 
وی اظهار کرد: این کتاب شامل هفت فصل است که هر فصل در برگیرنده یکی از شگردهای مطبوعات شیراز در ارایه مطالب طنز است. 

رومی با برشمردن فصول کتاب گفت: در فصل نخست به گونه‌های مختلف شوخ‌طبعی مانند لطیفه، ریشخند، هجو و هجا، طنز، زخم‌زبان، شادی و کاریکلماتور در مطبوعات شیراز پرداخته‌ام.
 
وی عنوان کرد:‌ در فصل دوم کتاب نحوه شوخ طبعی در فرهنگ عامه و در فصول سوم و چهارم به چگونگی شروع شوخ طبعی در مطبوعات شیراز به ‌همراه مرور تاریخی آن‌ها در 60 روزنامه قبل و بعد از انقلاب شرح داده شده است.

این پژوهشگر گفت: در فصل پنجم 45 نفر از شوخ‌طبعان مطبوعات شیراز را معرفی کرده‌ام و در فصل ششم و هفتم این کتاب، به تعریف کاریکاتور و انواع کاریکاتورهای استفاده شده در مطبوعات شیراز به‌ همراه شرح حالی مختصر از صاحبان این اثر پرداخته شده است. 

کتاب «شوخ طبعی در مطبوعات شیراز» به‌قلم سیروس رومی در 528 صفحه از سوی بنیاد فارس‌شناسی تیر ماه 1392 به‌قیمت 22 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط