سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
مقاله «بازخوانی پرونده یک جنایت» کتاب می‌شود

«بازخوانی پرونده یک جنایت» عنوان مقاله‌ای درباره جنایت ناو جنگی «وینسنس» آمریکا در 12 تیر 1367 است که از سوی دفتر مطالعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) بر اساس یافته‌های جدید مراحل تکمیل را سپری می‌کند و قرار است از سوی این مرکز در قالب کتاب منتشر شود._

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «بازخوانی پرونده یک جنایت» عنوان مقاله‌ای است که سال 1389 برای نخستین بار در نشریه صف منتشر شد و سپس با انتشار در خبرگزاری‌ها هم مورد استقبال قرار گرفت. این مقاله از سوی مركز مطالعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کتاب می‌شود.

پس از جنایتی که از سوی ناو جنگی «وینسنس» آمریکا علیه هواپيمای مسافربری ايراني كه 66 كودك در آن حضور داشتند صورت گرفت، بیشتر به ابعاد عاطفی این حمله توجه شده بود و عملکرد فنی این ناو که به پدافند هوايي مربوط می‌شود، کمتر مورد بررسی قرار گرفته بود.

«بازخوانی پرونده یک جنایت» به صورت مفصل به عملکرد فنی ناو «وینسنس» آمریکا پرداخته است و اثبات کرده که شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرانی در 12 تیر 1367 به صورت عمدی از سوی این ناو صورت گرفته است.

اکنون از سوی مرکز مطالعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) یافته‌های تازه‌ای در این باره به دست آمده است و مقاله «بازخوانی پرونده یک جنایت» مراحل تکمیل را سپری می‌کند تا به همراه یافته‌های تازه در این زمینه از سوی دفتر مطالعات پدافند هوایی به زودی در قالب کتاب منتشر شود.

ساعت 10 و 24 دقیقه صبح یکشنبه دوازدهم تير ماه 1367، برابر با سوم ژوئيه 1988، هواپيمای مسافربری ايرانی كه 66 كودک در آن حضور داشتند، توسط ناو جنگی «وينسنس» آمريكا و به وسيله موشك‌های پيشرفته استاندارد «SM2» مورد حمله قرار گرفت و تمام سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها