دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
مردم‌سالاری دینی از منظر مقام معظم رهبری کتاب شد

کتاب مردم‌سالاری دینی از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را مهدی سعیدی به رشته تحریر درآورد. این اثر به تازگی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر در هفت فصل به مبانی مفاهیم اساسی، جایگاه انسان در اسلام،‌ جایگاه حکومت در اسلام، نظریات متعدد در باب امکان یا امتناع مردم‌سالاری دینی،‌ تبیین مردم‌سالاری دینی از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نظریات مختلف در باب مشروعیت حکومت اسلامی و مشروعیت نظام مردم‌‌سالاری دینی از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه دارد.

مخاطبان این کتاب در فصل نخست با مضامین دموکراسی، دین، حکومت دینی، مشروعیت و کارآمدی آشنا می‌شوند.

در فصل دوم کتاب مردم‌سالاری دینی از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سخن از اوصاف ویژگی‌های انسان در قرآن و مساله کرامت انسان به میان می‌آید.

نظرات متعدد در باب نسبت میان اسلام و سیاست، جدایی اسلام و سیاست، ضرورت حکومت، حکومت؛ هدف یا وسیله و‌ اهداف حکومت در اسلام، از جمله مباحثی‌اند که در فصل سوم ارایه می‌شوند.

در فصل چهار اثر حاضر به مطالبی درباره عدم امکان قرائت دموکراتیک از اسلام، عدم امکان قرائت اسلامی از دموکراسی، قرائت اسلامی از دموکراسی،‌اسلام؛ عین دموکراسی و قرائت حداقلی از اسلام و دموکراسی پرداخته می‌شود.

مضامین ماهیت یکپارچه مردم‌سالاری دینی، تبییت مردم‌سالاری دینی از نگاه دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای،  مفاهیم مشابه مردم‌سالاری دینی، نظریه مشروعیت مردمی نظام اسلامی، نظریه مشروعیت الهی بلاواسطه حاکم اسلامی، نظریه مشروعیت الهی ـ مردمی نظام اسلامی، نظریه‌پردازی‌های جدید در باب مشروعیت حکومت اسلامی، از جمله مبانی‌اند که در فصول پنجم و ششم کتاب مردم‌سالاری دینی از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عرضه می‌شوند.

در آخرین فصل محتوای باز تعریف مفهوم مشروعیت، پایه‌های مشروعیت از منظر آیت‌الله خامنه‌ای و شرایط زوال مشروعیت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نخستین چاپ کتاب مردم‌سالاری دینی از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با شمارگان دو هزار نسخه، در 300 صفحه و به بهای 95 هزار ریال به تازگی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط