دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
تدوین اطلس 53 جلدی حضور یگان‌های سپاه پاسداران در دفاع مقدس

تهیه اطلس 53 جلدی حضور یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از سوی گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت. سه جلد از این مجموعه اکنون مراحل تدوین را سپری می‌کند.-

مدیر گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: تدوین اطلس حضور یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در دستور کار این گروه قرار دارد.

نادر زارع‌زاده افزود: این اطلس نمایشگر حضور لشکر‌ها، تیپ‌ها و یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس است و در 53 جلد منتشر می‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون تهیه سه جلد از این مجموعه با عنوان‌های لشکر 41 ثارالله، لشکر 31 عاشورا و لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) آغاز شده است، درباره دلیل 53 جلدی بودن این مجموعه گفت: هر مجلد به یک یگان، لشکر یا تیپ حاضر در جبهه‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌پردازد. به این دلیل که در مجموع 53 یگان، لشکر و تیپ از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، این مجموعه هم 53 جلدی خواهد بود.

مدیر گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس درباره نحوه تدوین این اطلس توضیح داد: محور تدوین آثار بر اساس نقشه‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. در ابتدا توضیحی درباره نحوه تاسیس یگان ارایه و سپس از طریق نقشه‌ها و آمار‌ها، به عملیات‌ها و محور‌هایی که یگان‌، لشکر‌ و تیپ‌ مورد نظر در آن‌ها حضور داشته‌، پرداخته می‌شود. این نقشه‌ها و آمار‌ها با توضیح گویا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها