چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
برگزاری 14 دوره آموزشی صنعت نشر در اتحادیه ناشران و کتابفروشان

عبدالناصر ناظم‌بکایی، رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از برگزاری 14 دوره آموزشی جدید خبر داد و گفت: این دوره‌ها با همکاری استادان و پیشکسوتان صنعت نشر کشور با هدف ارتقای دانش ناشران و کتابفروشان در سطوح مختلف برگزار می‌شود.-

ناظم‌بکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: رشد و توسعه صنعت نشر کشور، ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه نشر را بیش از پیش آشکار می‌کند و در این میان آموزش از مولفه‌های این توجه به شمار می‌آید. 

رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزود: آموزش تجربه‌ای مبتنی بر یادگیری و برای ایجاد تغییرات تدریجی و نسبتا ماندگار در فرد است تا بتواند توانایی‌ خود را برای انجام کارها بهبود بخشد.

بکایی با بیان این‌که نیروی انسانی امروز یک سرمایه برای صنعت نشر کشور است، گفت: آموزش نیروی انسانی نوعی سرمایه‌گذاری است زیرا یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی نیروی کار آموزش دیده و مجرب است.

وی با اشاره به فهرست برخی از این دوره‌ها، عنوان کرد: آموزش صنعت نشر در 64 ساعت، آموزش کتاب‌پردازی در 56 ساعت، تنظیم و ثبت دفاتر مالیاتی در 12 ساعت، نشر الکترونیک و صنعت نشر در 24 ساعت، نمونه‌خوانی و ویراستاری در 16 ساعت و مشتری‌مداری در عرضه کتاب در هشت ساعت آموزشی برخی از این دوره‌ها به‌شمار می‌آیند.

به گفته بکایی، تجارت الکترونیک و صنعت نشر در 24 ساعت، کتابفروشی در 24 ساعت، آشنایی با قوانین و مقررات صنعت نشر در هشت ساعت، سبک نگارش و مقدمه‌نویسی در 16 ساعت، اخلاق حرفه‌ای در صنعت نشر در هشت ساعت، فرایند اثرگذاری در نشر آثار در 16 ساعت، نظارت بر چاپ در هشت ساعت و حروفچینی و صفحه‌آرایی با نرم‌افزار کامپیوتر در 24 ساعت عناوین دیگر دوره‌های پیش‌بینی شده در کمیسیون آموزش هستند.

رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان این‌که سرفصل‌های این دور‌ه‌ها توسط کارشناسان این حوزه تهیه، تنظیم و تدوین شده‌اند، اظهار کرد: این دوره‌ها به تناسب نیاز ناشران و کتابفروشان در نظرسنجی از جمع گسترده فعالان این حوزه در محدوده جغرافیایی خیابان انقلاب تدوین شده‌اند.

وی همچنین از آمادگی این کمیسیون برای افزایش سرفصل‌ها و موضوع‌های آموزشی نیز خبر داد و یادآور شد: اگر ناشران یا کتابفروشان در کار و برنامه‌های روزانه خود به موضوعی بر می‌خورند که کارمندان آن نسبت به آن بی‌اطلاعند، آن را با ما در میان بگذارند تا در صورت فراگیر بودن کارشناسی شود.

به گفته بکایی، این کمیسیون همچنین می‌تواند دوره‌های آموزشی‌ با حضور 10 تا 12 نفر از کارکنان یک موسسه انتشاراتی یا کتابفروشی به صورت اختصاصی برگزار کند.

وی همچنین از آمادگی کمیسیون آموزش برای برگزاری دوره در استان‌های مختلف خبر داد و یادآور شد:‌ این دوره‌ها گستره‌ای فراگیر دارد و می‌تواند در صورت تمایل ناشران و کتابفروشان شهرها و استان‌های دیگر نیز اجرایی شود.

رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان این‌که دوره‌های شهر تهران در ساختمان اتحادیه برگزار می‌شود، عنوان کرد: این دوره‌ها در بازه زمانی شامل ساعت 8 تا 11 صبح و عصرها از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌شوند.

بکایی یادآور شد: در پایان دوره‌های آموزشی و موفقیت در آزمون، گواهینامه شرکت در دوره با تایید اتحادیه اعطا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها