یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
عرضه «غذا، دعا، عشق» برای چهارمین بار در کتابفروشی‌ها

کتاب «غذا، دعا، عشق» اثر الیزابت گیلبرت به چاپ چهارم رسید. این اثر که در زمان انتشارش به یکی از کتاب‌های پرفروش‌ آمریکا تبدیل شده بود، درباره سفرهای زنی به ایتالیا، هند و اندونزی برای به دست آوردن تجربه‌های جدید در زندگی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «غذا، دعا، عشق» براساس داستانی واقعی نوشته شده و نویسنده در آن روایتگر زندگی نویسنده‌ای موفق است که از زندگی مشترکش راضی نیست و کارش به جدایی می‌رسد.

نثر این کتاب صمیمانه و ساده است و نویسنده تجربیات خود را برای مخاطب روایت می‌کند. کتاب در زمان انتشارش با استقبال زیادی از سوی مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد، اما برخی نیز از آن انتقاد کردند و حتی کتاب طنزی نیز در پاسخ به این اثر نوشته شد.

در توضیح ناشر این کتاب آمده است: «پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز در 158 هفته‌ متوالی با فروشی بیش از پنج میلیون نسخه‌ چاپی. الیزابت گیلبرت در این کتاب خاطرات پس از طلاقش را در سفری به دور دنیا روایت می‌کند و نیز از آنچه به‌دست می‌آورد، سخن می‌گوید... پس از طلاق تلاش‌هایی برای برقراری روابط جدید می‌کند که حاصلی به همراه ندارد. سال بعد از جداییِ دشوارش را در سفر می‌گذراند؛ چهار ماه در ایتالیا به خوردن و لذت بردن از زندگی (غذا)، چهار ماه در هند در جست‌وجوی معنویات (دعا) و پایان سال سفر را در بالی اندونزی برای برقراری «تعادل» میان این دو و یافتن عشق (عشق)...»

گیلبرت در سال 2010 نیز ادامه این ماجراجویی‌های خود را در رمانی دیگر منتشر کرد که روزهای زندگی او بعد از پایان ماجراهای کتاب نخست را دربرمی‌گیرد.

همزمان با انتشار چاپ نخست ترجمه‌ فارسی این کتاب، فیلمی سینمایی با نقش‌آفرینی جولیا رابرتز نیز به روی پرده رفته بود.

«ترسناک‌تر از واقعیت»، «سرزمین متروک»، مجموعه «خاطرات یک بی‌عرضه»، «احمق‌ها و خوش‌شانسی»، «تمشک بزرگ را بالا بیار» و «میدان نبرد ذهن» برخی از آثاری هستند که تاکنون با ترجمه شادنظر منتشر شده‌اند.

رمان «غذا، دعا، عشق: داستان واقعی زنی در جست‌وجوی همه‌چیز در ایتالیا، هند و اندونزی» اثر الیزابت گیلبرت با ترجمه ندا شادنظر، در 304 صفحه، با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و به بهای 14 هزار تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها